2008. május 25.

TÚRÓS BÉLES


TÚRÓS BÉLES ahogy én készítem / Latsia

tészta:

40 dkg liszt
25 dkg vaj
10 dkg cukor
2 tojássárgája
késhegynyi sütőpor
reszelt citromhéj
csipet só
kb. 1,5 -2 ek tejföl, csak épp annyi, hogy gyúrható legyen a tészta

A hozzávalókat összegyúrjuk.
2 részre osztjuk, kinyújtjuk, az egyik lapot egy kicsit nagyobbra, hogy a tepsi oldalát is kibéleljük vele.

töltelék:

1 kg túró
20 dkg cukor
3 tojás szétválasztva
2 tojásfehérje
5 dkg vaj
mazsola ízlés szerint
2 kanál búzadara
citromhéj
1 tk vaníliás cukor

A túrót áttörjük, hozzáadjuk a vajat, a 3 tojássárgáját, és a többi hozzávalót, végül a tojások felvert habját, majd a tésztára kenjük.
Beborítjuk a tészta másik felével, tojássárgájával megkenjük, megszurkáljuk, majd 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük.
Porcukorral megszórva tálaljuk.

Latsia:
- féladagot sütöttem, a recept könnyen felezhető
- 2 marék mazsolát tettem a féladagba!
- nekem a féladagra 1 tojássárgája ment a kenéshez plusszban
- nyújtáskor felvett még egy kis lisztet a tészta
- 30 x 22-es tepsiben sütöttem

Nincsenek megjegyzések: