2008. június 16.

MOGYORÓS KOCKÁK


MOGYORÓS KOCKÁK / Latsia

Melegítsd elő a sütőt 180 fokra.
Vajazz ki egy 23 x 23 cm-es négyzet alakú tepsit.

tészta:
1 csésze liszt
1/4 tk sütőpor
4 ek puha vaj
1/3 csésze világosbarna cukor
1/4 csésze finomra vágott mogyoró

Egy kis tálban keverd össze a lisztet a sütőporral.
Verd habosra a vajat a barnacukorral és keverd a liszthez a darabolt mogyoróval együtt.
Nyomkodd és simítsd a tepsibe és süsd 10 percig, majd hagyd hűlni.

töltelék:
2 nagy tojás
1/4 csésze világosbarna cukor
3/4 csésze szirup / kukorica vagy juhar, de méz is lehet
2 ek liszt
1/4 só
1 vanília kivonat
3/4 csésze aprított mogyoró

Egy nagy tálban jól verd fel a tojásokat, add hozzá a cukrot, a szirupot, a lisztet, sót és a vaníliakivonatot, keverd jól el.
Öntsd a tésztára, szórd meg a mogyoróval és kb. 25-30 perc alatt süsd készre.
Hagyd kihűlni a tepsiben, majd szeleteld fel.

Latsia:
- nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető
- a tepsit sütőpapírral béleltem, így könnyű volt kiemelni a hűléshez
- a tészta morzsás állagú a sütés előtt, csak bele kell szürni a tepsibe és kézzel belenyomkodni
- a töltelék hozzávalóit bedbáltam a mixerbe és egyszerre kevertem el

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

nna tök jó, szerdán megyek nőgyűlésre, mogyoró van a szekrényben, meg minden más is, hát ez tökéletes lesz :-)

Latsia írta...

Hát az biztos, de vigyázz, nem nagy adag és gyorsan fogy!:O))
Én is kinéztem ám Nálad valamit..majd beszámolok róla!