2008. december 27.

Bilonka mézes puszedlije



Bilonka mézes puszedlije


A 7. karácsonyi sütim;O)

Nagysikerű recept az NLC-ről Bilonkától, én harmadoltam így:

1 tojás sárgáját és 1 egész tojást kikevertem 5 dkg porcukorral.
8 dkg mézet és 2 dkg zsírt meglangyosítottam a mikróban, hogy folyós legyen.
A folyós mézet + zsírt is a nagy tálba öntöttem a tojásos keverékhez.
Belekevertem 1,5 evőkanál tejfölt és 2 tk mézesfűszert.
20 dkg liszthez hozzákevertem 1 teáskanál szódabikarbónát, utána ezt a lisztet hozzádolgoztam a kikevert folyékony alkotórészekhez.

A tésztát egy éjszakára a hűtőbe tettem.
Másnap 30 golyócskát formáztam belőle, egy sütőpapírral bélet tepsire tettem..
160-170 fokon 10-12 perc alatt megsütöttem.

A kimaradt 1 db tojásfehérjéből habot vertem, 9 dkg porcukorral tovább vertem.
A habba forgattam a forró puszedliket, majd sütőpapírra szedve megszárítottam.

Nincsenek megjegyzések: