2009. február 10.

GYÜMÖLCSÖS VERDENS BESTE



GYÜMÖLCSÖS VERDENS BESTE

Ez a süti nagy sikert aratott az NLC-n, az eredeti recept ALÍZ-tól származik.
Gondoltam megsütöm én is az egyik változatát.
Én nem vaníliás krémmel töltöttem meg, ahogy ott a Lányok, hanem gyümölcsössel és nem is bántam meg, mert az édes tojáshabos tészta közé, ez a pikáns krém kifejezetten finom volt.
Sajnos nem kaptam habfixálót, és bizony ezért túl lágy lett a krém, nem bírta el a felső lapot.
Viszont az ízén ez nem változtatott, isteni finom lett!
Legközelebb azonban vagy beszerzek habfixálót, vagy lefagyasztom kicsit a krémet!:O))


tészta:
5 tojássárgája
10 dkg cukor
10 dkg vaj
15 dkg liszt
1 cs. vaníliás cukor
1/2 tk sütőpor

Ezekből egy kevert tésztát készítünk és 2 kerek kikent tortaformát töltünk meg vele.


habtészta:
5 tojásfehérje
20 dkg cukor
7 dkg mandulaforgács

A tojásfehérjéket a cukorral habosra verjük, a tésztára simítjuk és megszórjuk a mandulával.
180 fokon 30 perc alatt megsütjük.

töltelék:
25 dkg túró
4 dl tejszín
2 ek cukor
2 habfixáló
gyümölcs tetszés szerint / én friss málnát, szedret és kékáfonyát tettem bele

A cukrot kikeverjük a túróval, a tejszínt felverjük a habfixálóval.
Az egészből krémet keverünk és óvatosan hozzáforgatjuk a gyümölcsöt, rákenjük az egyik kisült és már teljesen kihűlt tésztára.
A másik kihűlt tésztát felszeleteljük és a krémre tesszük.

1 megjegyzés:

Sütis néne írta...

igen hasonló készült nálam is a hétvégén! ;-D