2009. március 3.

ARANYGALUSKA




ARANYGALUSKA

Szerintem az én Anyukám Aranygaluskája a legfinomabb!:O))
És ezzel gondolom mindenki pont így van, de az tuti, hogy aki ezt készíti el, nem fog csalódni!O)
De én sosem mertem elkészíteni, mert féltem, hogy nem sikerül, azt meg álmodni sem mertem, hogy pont olyan lesz, mint az Övé.
Tehát íme a recept, amit Tőle kaptam és ma együtt csináltuk.

tészta:
50 dkg liszt
8 dkg cukor
8 dkg vaj
3 dl tej
3 tojássárgája
3 dkg élesztő
csipet só

mártogatáshoz:
10 dkg vaj olvasztva


szóráshoz:
25 dkg darált dió
20 dkg kristálycukor
10 dkg mazsola

Ezeket csak összekeverjük.

A hozzávalókból kelttésztát készítünk, amit 1 órát pihentetünk langyos helyen.
Egy tepsit vagy formát kivajazunk és megszórjuk zsemlemorzsával.
Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk és lisztbe mártott kis pogácsaszaggatóval szaggatjuk.
A darabkákat egyenként olvasztott vajba mártjuk és 1 rétegben a tepsibe tesszük.
Megszórjuk a diós keverékkel és a szaggatott darabkákkal újra beterítjük.
Újra megszórjuk a diós keverékkel, majd az utolsó szaggatott réteget is bepakoljuk.
A tetejét megszórjuk a maradék diós keverékkel, és lecsepegtetjük a maradék 2 ek vajjal.
10 percig langyos helyen pihentetjük, majd a 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk.
Kb. 30 perc alatt /tűpróba/ készresütjük.
Vaníliasodóval kínáljuk.

Latsia:
- tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe tettem és 1,5 órás programon dagasztattam-kelesztettem
- 24 cm-es tortaformában sütöttem, ami 7 cm magas, tele lett vele!

Nincsenek megjegyzések: