2009. március 7.

ÖREGTARHONYA


ÖREGTARHONYA / Edis

"Öregtarhonyának hívta az édesapám, de szerintem sokféle elnevezése van / Edis

2 személyre egy nagyobb méretű bögre tarhonya kell, persze az éhségtől függ minden.
Lehet több is.
Olajon barnára pírítjuk a tarhonyát, majd közvetlenül a tűzről való levétel előtt 1-2 gerezd fokhagymát aprítunk bele, és jól átkeverjük vele.
Egy nagyon kicsit pirítjuk még együtt is őket.
Utána ráöntünk 2x-es mennyiségű vizet a tarhonyára.
Teszünk bele 1 db szeletekre vágott zöldpaprikát, paradicsomot (ebből csak egy felet).
Ha valaki számára nem szentségtörés, tehet bele egy valamilyen leveskockát is a vízbe.
3-4 burgonyát vékony szeletekre vágunk és száraz kolbászt is szeletelünk. Bele a vízbe. Megsózzuk, és fedő alatt addig főzzük, amíg a tarhonya a vizet felitta.
Akkor beleaprítunk még 1-2 gerezd fokhagymát, és hagyjuk akár 1-2 órán át is lefedve állni, hogy minden vizet teljesen feligyon, és a tarhonya majdnem csak nedves legyen végül.
Akár reggel is meg lehet csinálni, mert kell neki az idő, hogy álljon.
Ebédkor csak meg kell melegíteni.
Mi uborkasalátát szoktunk hozzá enni."

Latsia:
- én a fenti mennyiségű tarhonyát tettem bele, és 1 burgonyát, de nekem 3x annyi víz kellett hozzá, vagyis 1 bögre tarhonyához 3 bögrényi
- nagyon finom étel, többször készítettem már






Nincsenek megjegyzések: