2009. július 30.

TÚRÓS POGÁCSA


TÚRÓS POGÁCSA / Tulipáncsokor

"1 dl langyos tejben kis cukorral, liszttel 30 g élesztőt felfuttatsz.
Egy nagy tálban 2 tojás sárgáját 1 ek sóval, 1 dl tejföllel 15 dkg tehéntúróval, 15 dkg juhtúróval, 25 dkg margarinnal (én meg szoktam olvasztani) simára keversz.
Ebbe bele az élesztő és 60 dkg finomliszt.
Összegyúrni (lágy tésztát kapsz), fél órát keleszteni.
Kinyújtod sajtot szórsz a tetejére (én jó sokat szoktam) és én fel szoktam tekerni, mint a piskóta tekercset, nem hajtogatom.
A tekercset ismét kinyújtod, kiszaggatod, tetejét megkened tojás sárgájával, megszórod sajttal és előmelegített el. sütőben 200 fokon kb. 20 percig sütöd.
Én ált. 30 dkg tehétúrót teszek bele, itt Németországban nagyon krémes, nagyon finom vele.
A magyarországi túrót (kétszer) át kell törni szitán és szerintem nem árt neki kicsit több tejföl sem."

Latsia:
- nagyon gyorsan elkészíthető, és nagyon finom
- csak juhtúróval csináltam, még pikánsabb lett így

Nincsenek megjegyzések: