2009. október 30.

TŐKEHAL SÜTŐBEN CITROMOS MÁRTÁSSAL





TŐKEHAL SÜTŐBEN CITROMOS MÁRTÁSSAL

/ költőibben: hullámzó tejszínes sajtos tengerben alá-alámerülő sülthal...:-))) /


Íme egy újabb naggyon finom, egészséges, gyors svéd recept!
Tegnap esti vacsoránk volt, de még lesz egy párszor sztem...

80 dkg tőkehalfilé
40 dkg vegyes zöldség, - póré, répa, zeller, paprika
1 adag citromos mártás
10 dkg reszelt sajt
só, bors, kakukkfű

A halat nagyobb darabokra vágtam.
A zöldségeket is feldaraboltam és 5 dl vízben 3 percig főztem őket.
Leszűrtem, majd egy tűzálló tálba öntöttem, rátettem a haldarabokat és fűszereztem.
Leöntöttem a mártással, megszórtam a sajttal és 180 fokon 15 perc alatt megsütöttem.
Főtt burgonya vagy rizs a legjobb köret hozzá.

Citromos mártás:

2,5 - 3 dl tejszín
fehérbors, kakukkfű, só
1 ek citromlé
1 tk reszelt citromhéj

A hozzávalókat összekeverem.

Latsia:
- ha fagyasztott zöldséget használunk, nem kell előfőzni
- a zöldséghez kevertem egy kis apróra vágott krumplit is, így egyszerre lett köret is:-))
- a citrommártás helyettesíthető készen kaphatóval is

2 megjegyzés:

trinity írta...

Ezt most el is mentettem-köszi!!!

Latsia írta...

Örülök, ha tetszik!;-)