2009. november 16.

ALMÁS MORZSASÜTEMÉNY SZEDERREL




ALMÁS MORZSASÜTEMÉNY SZEDERREL


Vendégeket vártam és akkor jutott eszembe, hogy van nekem egy jól bevált morzsasüti receptem, még a nyáron sütöttem cseresznyével.....CSERESZNYÉS MORZSASÜTI néven fut.
Gondoltam elkészítem most almával, és mivel leledzett még a fagyasztóban 15 szem szeder, hát azt is rászórtam.
Annyiban más még a süti, hogy nem tettem bele pudingot, elég szaftos volt az almától is.
Nagyon finom lett, kevés munkával!:-)))

töltelék:
1 kg almakocka (házva, magozva ennyi)
4 ek cukor
2 tk fahéj
2 marék mazsola
15 szem szeder

tészta:
20 dkg cukor
40 dkg liszt
1 cs. van. cukor
1 tk sütőpor
1 csipet só
4 tojássárgája
25 dkg vaj
1 tk porcukor

Az almakockákat összekeverjük a mazsolával, majd a fahéjas cukorral.

Összekeverjük a lisztet, a cukrot, vaníliáscukrot, sütőport, sót.
Hozzáadjuk a tojássárgájákat és a vajat, mixerrel elkeverjük, majd kézzel összedolgozzuk.
A 2/3-át egy 26-cm-es kikent formába szórjuk és lenyomkodjuk.
Ráöntjük az almás tölteléket, megszórjuk a szederrel , és rámorzsoljuk a maradék tésztát.
200 fokos sütőben 40 perc alatt megsütjük.
Tálaláskor porcukorral megszórhatjuk...

1 megjegyzés:

Szamóca írta...

Morzsasütit én is mindenféle gyümölccsel szoktam ám készíteni, de úgy tudom, hogy az eredeti angol crumble az almával és szederrel készül, úgyhogy nagyon ráéreztél. :-)