2009. december 24.

FLORENTIN



FLORENTIN

Van egy régebbi receptem is a Florentinhez, de ez a jobb:-))

2,5 dkg vaj
10 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor
12,5 dkg tejszín
10 dkg kandírozott gyümölcs vagy kandírozott gyümölcshéjjak
10 dkg mandulapehely
csoki a bevonáshoz + ostya a sütéshez

A vajat felmelegítettem és hozzákevertem a cukrokat.
Lassú tűzön kevergetve addig melegítettem, míg a cukor karamellizálüdni kezdett.
Akkor hozzáadtam a tejszínt és kevergettem tovább, amíg sűrűsödni kezdett.
Beleforgattam a gyümiket és a mandulapelyhet.
Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral, ráfektettem az ostyákat.
Teáskanálnyi halmokat tettem az ostyákra és 200 fokon 15 perc alatt megsütöttem.
Néhányat kíhűlés után csokiba mártottam.

Latsia:
- nekem 24 db lett
- a felét nem tepsin, hanem kekszsütő-tepsin sütöttem, de az ostya oda is kellett

Nincsenek megjegyzések: