2010. január 17.

SZTRAPACSKA


SZTRAPACSKA / Latsia anyukája

Nem is tudom erről mit írjak...?
Egyszerűen imádom!!!
Gyerekkoromban, amikor minden téli szünetet a a Magas Tátrában töltöttünk, és a tuti brindzásat ehettem volna, nem kellett....most meg, hogy enném:-)))
Szerencsére azért Anyukám receptje is eléggé rendben van, pláne, hogy Szlovákiából való...;-)

45 dkg burgonya
1 tojás

30 dkg liszt
20 dkg juhtúró
5 dkg szalonna
2 ek tejföl

A burgonyát apró lyukú reszelőn lereszeljük.
Hozzákeverjük a tojást, megsózzuk, és annyi lisztet keverünk apránként hozzá, hogy nokedli sűrűségű tésztát kapjunk.
Nekem a fenti mennyiségek kellettek.

A juhtúrót elmorzsoljuk és egy nagy tálba szórjuk.
Egy serpenyőben megpirítjuk a vékonyra csíkozott szalonnát.
Vizet melegítünk, megsózzuk és a tésztát beleszaggatjuk.
Ezt a mennyiséget lehet egyben készíteni.
Amikor a nokedlik megfőttek /picit több idő, mint a nem burgonyás nokedli/, leszűrjük és a juhtúróra öntjük, rákanalazzuk a tejfölt, jól átkeverjük.
Tányérokra tesszük és megszórjuk a pirított szalonnacsíkokkal és ráöntjük a szalonna zsírját is.

Latsia:
- Anyukám még tálalás előtt frissen beteszi pár percre a sütőbe, csak hogy kicsikét összesüljön

2 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Latsia drága!

MI is a Magas, majd az Alacsony tátrába jártunk síelni és mi is sokszor ettük.
Köszi a receptet, hamarosan elkészítem én is, majd beszámolok róla. :-)

szepyke írta...

Én is imádom, és sok tejföllel a legjobb!