2010. február 27.

CSOKIS-MOGYORÓS KARAMELLÁS SZELET

Ez egy régebbi édesség, de valahogy eltűnt a blogról, nyilván én bénáztam el valamit...ezért gyorsan visszateszem, kár lenne, ha lemaradna:-)

CSOKIS-MOGYORÓS KARAMELLÁS SZELET

A csokis tésztához:
20 dkg vaj
5 dkg kakaó
30 dkg cukor
2 tojás
22 dkg liszt


A mogyorós-karamellás krémhez:
12 dkg vaj
1 doboz cukrozott sűrített tej / 397g /
2 ek szirup / készen kapható, de helyettesíthető mézzel is!
7 dkg cukor
12 dkg pirított, félbevágott mogyoró

A csokibevonathoz:
20 dkg feketecsoki
1 ek napraforgóolaj

160 fokra kapcsoltam a légkeveréses sütőt és kikentem, sütőpapírral béleltem egy 20 x 30-as tepsit.
Egy lábosba tettem megolvadni a vajat, majd hozzákevertem a kakaót, a cukrot és krémesre kevergettem.
Lehúztam a tűzről, hozzákevertem a villával kicsit felvert tojásokat, majd a lisztet.
Beleöntöttem az elkészített tepsibe és 20 perc alatt megsütöttem, hűlni hagytam.
A karamellkrémhez megolvasztottam egy lábosban a vajat, hozzákevertem a sűr.tejet, a szirupot és a cukrot.
Kislángon folyamatosan kevergettem, amíg karamell színe lett, kb. 12-15 perc.
Hozzákevertem a mogyorót és a tésztára öntöttem, hűlni hagytam.
Megolvasztottam a csokit, majd belekevertem az olajat és ráöntöttem a sütire és hűlni hagytam.

Latsia:
- nagyon-nagyon finom süti, nagyon gyorsan és könnyen elkészíthető, és szép is!
- a csokibevonat így elkészítve, ezzel az aránnyal sztem tökéletes!

5 megjegyzés:

trinity írta...

El is vittem, köszi!!

Latsia írta...

:-) Szívesen!

egycsipet írta...

Csípős csirkecombok, mogyorós sütik! El tudnám viselni, hogy vendégül látsz. :DDD

Panczel Joli írta...

Szia Latsia, ha itt vagy a kozelben. Delutanra szerettem volna elksziteni ezt a nagyon igeretes sutit a lanyom iskolajaba, de a krem nagyon folyos. Talan itt Franciaorszagban a sutitett tej folyosabb? tudnal valamit tanacsolni, hogy mit tegyek?
Koszonettel

Latsia írta...

Szia Joli!

2 ok lehetséges, az egyik az, hogy 2 féle sűrített tej van a cukrozott (az nagyon sűrű) és a cukrozatlan (az elég híg), és ha az utóbbit vetted, akkor azért nem köt meg...

A másik ok lehet, hogy nem vagy nem főzted elég sűrűre a tejet, vagy még nem hűt ki.
Mert a recept többszörösen kipróbált.

Ha teheted vegyél egy cukrozott sűrített tejet és pillanatok alatt elkészítheted belőle újra a krémet..