2010. február 27.

ÖRDÖGCSIRKE 2


Van már nekem egy másik Ördögcsirkém is, mindjárt meg is nézem, hogy feltettem-e már a blogra, ezért kapta ez a "2"-es számot.

Ma készült ebédre és nagyon finom lett, köretet én nem készítettem hozzá, mert olyan finom puha magos kenyérkénk volt, hogy avval ettük és az Oliva mártással.

ÖRDÖGCSIRKE 2
. / Latsia

4 egész csirkecomb kb. 1,3kg
2 ek vaj
2 ek olaj
1 tk só
2-3 tk sambal oelek vagy más csípős krém
2 gerezd áttört fokhagyma
2 ek aprított petrezselyem
1/2 citrom leve és szelt héjja

Olivamártás:
1,5 dk görög joghurt - 10%-os
1/2 dl olivakrém

A sütőt 250 fokra előmelegítettem, a húsokat egy tűzálló tálba tettem.
Összekevertem a vaj és az olaj felét a sambal oelek-kel és a fokhagymával és lekentem vele a csirkecombokat.
Sütőbe toltam, majd 15 perc után csökkentettem a hőfokot 175-re és további 30 percig sütöttem.
Ekkor összekevertem a maradék olajat a vajjal, a petrezselyemmel és a citromhéjjal-lével, megkentem vele a csirkét és továbi 5 percig sütöttem.
Összekevertem a joghurtot az olívakrémmel és evvel tálaltam.

Latsia:
- ha nincs olívakrém házilag is könnyen elkészíthető így: felaprítunk olívát és egy kapribogyót, majd  olívaolajjal, sóval-borssal és zúzott fokhagymával összekeverjük.

2 megjegyzés:

egycsipet írta...

Jajj nekem, már megint!? Comb is, csíp is, mindjárt nyakamba szedem a világot és megyek a maradékra... :))

Latsia írta...

Gyere csak gyere, van még 1 combocska:-)
Meg hó is van, ha szereted!:-))