2010. február 19.

TŐKEHALAS - RÁKOS RIZOTTÓ


Ma folyamatosan esik a hó....lassan ellep Bennünket:-)

Ezért gyorsan egy nagy tál meleg ételt varázsoltam az asztalra, ami finom is, gyors is, és még talán egészséges is...;-)

TŐKEHALAS - RÁKOS RIZOTTÓ 

4 főre

1/2 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek vaj
1 ek olivaolaj
2,5 dl rizottó rizs
1 dl fehérbor
1/2 g sáfrány
7-8 dl zöldségleves
2 dl reszelt Parmesan sajt
só, bors
1 csokor zöldspárga
10 dkg fagyasztott zöldborsó
25 dkg koktélrák
25 dkg tőkehal
1 ek olaj
1/2 csokor petrezselyem

A hagymákat felaprítottam és a vaj-olaj keveréken a rizzsel együtt pár percig kevergetve megpároltam.
Felöntöttem a borral, megszórtam a sáfránnyal és felforraltam.
Hozzátettem a leves felét és kevergetve ismét felforraltam.
Lefedve főztem, közben a maradék levesből időnként hozzáöntöttem, csak amennyit felvesz.
A rizottónak szaftosnak és puhának, krémesnek kell lennie, amikor készen van.
Közben összekevertem a sajtot sóval-borssal és a majdnem kész rizottóhoz kevertem, csak amíg buborékolni kezdett, akkor lehúztam a tűzről.
Feldaraboltam a spárgát és enyhén sós vízben a borsóval együtt 2 perc alatt megfőztem.
Leszűrtem és a rizottóhoz kevertem.
A maradék 1 ek olajon átpirítottam a rákokat és a fekockázott halat, sóztam-borsoztam.
Tálaláskor tányérokra tettem a rizottót, rászórtam egy kis halat-rákot, megszórtam friss petrezselyemmel és forrón tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: