2010. május 29.

PUHA MOGYORÓS VAJASKEKSZ


"Lehet, hogy nem valami szépek, de nagyon nagyon finomak, puhák, vajasak!" - írja a Barátnőm...... hát sztem meg szépek is!:-)
Mindenesetre ami tény, hogy hihetetlenül puhák és finomak, most már csak azt nem tudom, hová dugjam el őket? Mármint magam elöl:-))
Sztem még a képen is átjön, hogy nem az a arágcsálnivaló, hanem inkább olyan sütiszerű keksz...eteti is magát!
Egyébként komolyra fordítva a szót, ezek még ajándéknak is megteszik, annyira extrák.

Fogadjunk, hogy mindjárt jön a "mogyoró-rajongóm":-))

PUHA MOGYORÓS VAJASKEKSZ

12 db nagy keksz lesz belőle

20 dkg liszt
1/2 tk szódabikarbóna
12,5 dkg puha vaj
12,5 dkg cukor
1 tojássárgája
1 tk vanília
12 dkg mogyoró
8 dkg mazsola beáztatva, majd lisztbe forgatva

Keverjük a vajat a cukorral habosra, és forgassuk hozzá a tojástsárgáját és a vaníliát.
Keverjük össze a lisztet a szódabikarbónával és forgassuk össze a az előzőkkel.
Keverjük bele a mazsolát és a mogyorót, egy lágyabb tésztát kapunk.
Hűtsük be 30 percre, majd formázzunk belőlük 12 db nagy golyót.
Sütőpapírral bélet tepsin, egymástól elég nagy távolságra 180 fokon, 10 perc alatt süssük meg.
Hagyjuk kihűlni a tepsin, mert nagyon puhák lesznek, és ha hozzányúlunk melegen, eltörnek!

Latsia:
- nekem a golyók sütés közben nem nagyon akartak lapulni, így jól odasuhintottam nekik, neeem, csak kicsit meglapogattam őket:-)
- ne várjuk, hogy megbarnuljanak, a 10-12 perc elég nekik, viszont teljesen hagynunk kell kihűlni, és csak utána leszedni a tepsiről, különben oda a varázslat:-) és szétesnek
- én nem vagdostam össze a mogyorót, egyben tettem bele és milyen jó így!

5 megjegyzés:

Kata írta...

Szerintem is jól néznek ki, nyelek is nagyokat!

egycsipet írta...

Itt vagyok, de megyek is, mert elfogyott a kekszem tegnap és ha ilyeneket látok, muszáj a sütőhöz rohannom! :DDD
Elképesztően guszta, ááá, követelem, hogy tegyék lehetővé a sütik transzportálását a neten keresztül! (...és a csípős csirkecombokét is...) :)))

Bianka írta...

Nagyon-nagyon guszta

Gesztenye receptjei írta...

Latsia drága!

Kölcsönveszem a receptedet, ha nem gond, bár nem egészen így készítettem, mert nem volt mogyoróm, de isteni finom lett :-)))
Köszi előre is.

Latsia írta...

Kata, egyetértünk!:-)

Egycsipet, tudtam, hogy befutsz!:-))

Bianka, köszi!

Gesztenyém, vidd, remélem ízleni fog, majd meglesem!:-)
Ja, most látom, hogy már kész is, örülök!:-)