2010. június 4.

BURGONYAPÜRÉS KENYÉR GÖRÖG ELŐTÉSZTÁVAL


Sokféle krumpliskenyeret készítettem az elmúlt évek során, amiket lassan újrasütök, mert egyrészt nagyon finomak voltak és régen készültek, másrészt pedig jobb képeket tudok készíteni azóta.
Szerintem a német oldalak rengeteg segítséget adtak nekünk annak idején, amikor kenyeret kezdtünk sütni régi fórumtársakkal, az összes receptet a német kenyérsütőktől vettük, köszönettel tartozunk Nekik, ugye kenyérsütő társaim?;-)
Aztán persze mindenki tett hozzá, vagy változtatott kicsit rajta (legtöbbször szükségtelenül).
Megjegyzem én mostanában se sikért, se ecetet, se citromlevet, szóval semmi hókusz-pókuszt nem használok a kenyereimbe és így is ugyanolyan finomak lesznek, mint amikor tettem...:-)

Néhány régebbi sütésem, amit dokumentáltam is:




THÜRINGIAI BURGONYÁS KENYÉR


Olyat azonban még nem készítettem, amiben előtészta lett volna és krumplipüré.
De most mindkettő volta hűtőben a maradékoknál, így nosza nekiálltam:-)
Íme a végeredmény, egy könnyen kezelhető tésztából, egy finom, ropogós héjú, puha bélzetű kenyér.

BURGONYAPÜRÉS KENYÉR GÖRÖG ELŐTÉSZTÁVAL

10 dkg görög előtészta
15 dkg krumplipüré
30 -35 dkg kenyérliszt
1 dl tej
1,5 tk só
1 tk cukor
1 tk instant élesztő

A hozzávalókat a géppel összedagasztattam, majd lefedve egy tálban duplájára kelesztettem.(1,5 óra)
Átgyúrtam, formáztam, sütőpapírral bélelt kerek formába tettem, és még 30 percig kelesztettem.
A sütőt a maximumra felfűtöttem, jégkockákat dobáltam bele, a kenyeret bevágtam és betoltam a sütőbe.
10 percig sütöttem a gőzben, majd levettem a hőmérsékletet úgy 190 fokra és további 35 perc alatt készresütöttem.
Ha nagyon pirul a teteje, egy darabka alufóliát terítsetek rá.

3 megjegyzés:

ingyom bingyom írta...

Szia Latsia!
Milyen formába tetted a kenyeret és hány centi átmérőjű?
Jénai vagy tortasütő?
Köszöni szépen Mariann!

Latsia írta...

Szia Mariann, 20 cm átmérőjű kerek szilikon formába tettem a tésztát.
Tudod, olyan tortasütő forma, és én a sülés 15. percében mindig kiveszem belőle, addigra megszilárdul, és a sütőrácson sütöm tovább, hogy ne legyen az oldalán fehér rész.
Szia Klári

Bianka írta...

Igazi pék mester vagy. Nagyon szép