2010. június 22.

"NAGY MORZSÁS" REBARBARÁS SÜTEMÉNY KÁVÉHOZ


Szeretem a New York Times-t... lehet, nem azért amiért mások, hanem a receptekért:-)))
Onnan származik a DNK kenyér, amit én fordítottam le és hoztam el először Mo-ra, az Index fórumra 2005-ben, majd az NLC-re...és aztán megsütötte a fél ország!:-))
Ki gondolta volna, hogy ennyien olvassák, amit írok?!:-)

Aztán hoztam a Teddy almás-t, szintén a NYT-ból, annak is nagy sikere volt, nagyon szaftos, de nagyon zsíros süti, lehet redukálni (kicsit csak!) az olajat.
Hoztam még a Cobbler-t is, ugyan azt nem az előbbi újságból, de az is New York-i recept!:-)
Sztem ennél egyszerűbb és finomabb gyümölcsös sütit nehéz lenne kitalálni, minden lédús gyümölccsel működik, a tésztája pedig csúcsfinom, és érdekes, mert főtt tojássárgája kell bele.

És most itt az újabb recept a NYT-ból, sikergyanús ez is...bár nekem kicsit kevésnek tűnt a töltelék, és a tetején sok a tészta...lehetne kicsit változtatni az arányon...
A nevét, azt jól lefordítottam.... szó szerint:-)))
Majd megpróbálok értelmesebb nevet adni neki - öteleteket szívesen veszek hozzá - de addig maradjon ez.

Itt láttam meg az eredetit, ezen a néven: Rhubarb ‘Big Crumb’ Coffeecake'

"NAGY MORZSÁS" REBARBARÁS SÜTEMÉNY KÁVÉHOZ

6-8 adag

Rebarbara töltelék:

25 dkg rebarbara
1/4 csésze cukor
2 tk kukoricakeményítő
1/2 tk őrölt gyömbér

Morzsa-tészta:

1/3 csésze barna cukor
1/3 csésze kristálycukor
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt gyömbér
1/8 tk só
1/2 csésze olvasztott vaj
1 3/4 csésze liszt

Alaptészta:

1/3 csésze tejföl
1 nagy tojás
1 nagy tojás sárgája
2 tk vanília-kivonat
1 csésze liszt
1/2 csésze cukor
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
1/4 tk só
6 ek puha vaj, 8 db kockára vágva

1. Melegítsük elő a sütőt 160 fokra.
Egy 20 x 20 -as formát kenjünk ki.
Keverjük össze a felkockázott rebarbarát a cukorral a gyömbérrel és a keményítővel.
Tegyük félre.

2. A morzsához keverjük krémesre a hozzávalókat, de a lisztet csak a végén forgassuk hozzá.

3. Egy kis tálban tésztához keverjük össze az első 4 hozzávalót.
Egy nagyobb tálban keverjük össze a következő 5 hozzávalót, és tegyük egy mixerbe.
Adjuk hozzá a vajat és 1 kanálnyit a kis tál tartalmából, és addig keverjük közepes sebességgel, amíg a keverék nedves lesz.
Akkor öntsük hozzá az összes maradékot a kistálból és keverjük jól össze.
Vegyünk ki belőle 1/2 csészényit és tegyük félre.

4. A maradék tésztát tegyük a sütőformába, és szórjuk meg a rebarbarával és a többi tésztával.

5. Az ujjunk segítségével morzsoljuk 1,5 cm-es darabokra a morzsatésztát és szórjuk meg vele a rebarbarát.,
45-55 perc alatt süssük meg a süteményt. Tűpróba, de nem lesz teljesen száraz a beleszúrt tű a töltelék miatt.
Tálalás előtt teljesen ki kell hűlnie

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta. Remek lehet