2010. június 16.

TEJFÖLÖS LENMAGOS KENYÉR


Igen, tudom nem a legszebb kenyerem, viszont nagyon finom!:-)
Évekkel ezelőtt sütöttem egy kenyeret, amibe egy kész cucc kellett, a "falusi fehérkenyér alapkeverék".
ITT van.
Finom is lett, mások is előszeretettel sütötték, de mivel most már nem jutok hozzá  az ilyen kész dolgokhoz (tán jobb is), megsütöttem szimplán, anélkül.
Viszont tettem bele lenmagot, mert azt annyira szeretjük és olyan egészséges, hogy ki nem hagytam volna semmi pénzért.
Jöjjön tehát akkor a régi kenyér átalakítva és új néven.
Ja, és mutatom a hőmérőt, mennyit mutat árnyékban:-))))


TEJFÖLÖS LENMAGOS FEHÉRKENYÉR

10 dkg előtészta
50 dkg liszt
1 tk élesztő
2 ek lenmag
2 dl víz
1,25 dl tejföl
2 tk só

A hozzávalókat a kenyérsütőgéppel összedagasztottam.
Letakarva egy tálban duplájára kelesztettem, majd átgyúrtam, formáztam és egy formába tettem.
Kelesztettem még  percet, majd lekentem egy tojássárgájával.
Sütőt előmelegítettem légkeverésre - maximumra, bedobáltam a jégkockákat a gőzhöz, és azonnal betoltam a kenyeret és 10 perc után 190 fokra csökkentettem a hőmérsékletet és további 30 perc alatt készresütöttem.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodálatosan néz ki

trinity írta...

Miért nem tetszik neked ez a kenyér? Szerintem nagyon ott van!! Ráadásul fincsi is lehet a sok lenmaggal!!!
Itt ma zuhog, Latsia...Nem kicsit.

Kata írta...

A lenmag szerintem is csúcs! a hétvégén a sós sütiből is az fogyott a legjobban, aminek a tetejére azt szórtam:)
A kenyér nekem tetszik!:)

Viki írta...

Csak békülj ki ezzel a kenyérrel, hiszen fantasztikusan néz ki, s a lenmag?! Hát az nálam is kihagyhatatlan. Olyan jó kis recept, hogy viszem is a többim közé :)) - bár nálunk most megállt az élet a bagetteknél :)) Ma pl: a lenmagos volt a soron.

endivia írta...

Én sem értem miért nem tetszik. Szerintem csodaszép :)