2010. augusztus 16.

BACONOS SÜTŐPOROS TÚRÓS POGÁCSA



Ezt a receptet már igen régen Fruzsikától szereztem, azóta is nagy kedvenc nálunk, gyakran sütöm és most láttam, hogy még nem is tettem fel ide!
Köszönet érte Neked édes Fruzsikám!:-)

BACONOS SÜTŐPOROS TÚRÓS POGÁCSA

A tésztához:
30 dkg liszt
25 dkg margarin
25 dkg túró
1 mokkáskanál sütőpor
1 mokkáskanál só
( ha a túró túl száraz, akkor az összeállításhoz max. 1 csapott evőkanál tejföl vagy joghurt)

A töltelékhez:

15 dkg főtt és vékonyra szeletelt / kockázott bacon
10 dkg reszelt sajt
(ha nincs bacon akkor jó a szárazabb főtt füstölt tarja apróra kockázva 2 evőkanál krémsajttal keverve)

A tészta hozzávalóit összemorzsolom a vajjal és a túróval, összeállítom, közben többször lisztezem a deszkát.
A lisztes deszkán kinyújtom kb 1 centisre.
Egyenletesen elosztom rajta a tölteléket és a reszelt sajt felét.
Föltekerem, majd kinyújtom kb 2 centisre.
Tetejét késsel bevagdosom, megkenem felvert tojással, rásózok, meghintem reszelt sajttal.
Kiszaggatom pogácsaszaggatóval, majd sütőpapíros tepsibe teszem.
Lehet a tojás után a sajt helyett pl szezámmaggal, köménymaggal is megszórni, sőt mákkal is.

1 órát pihentetem, majd 180 fokos sütőben (légkeveréses) 10-15 percig sütöm.

8 megjegyzés:

Dia írta...

Mi tehetne jobbá egy pogácsát, mint a bacon? Nagyon jó!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet és valóban guszta. El is mentem

Mónika írta...

Csorog a nyálam!:))

Ottis írta...

Nagyon tetszik, ki is fogom próbálni!

4Gyerek írta...

Vevő vagyok a túrós dolgokra.
De kiegészítésképp kérhetném a pontosítást, hogy tehéntúró netán juhtúró az illetékes?

Latsia írta...

Dia, egyetértek!:-)

Bianka, eteti magát!:-)

Mónika, vegyél!:-)

Ottiska, szerintem már sütötted ezt régebben tőlem... vagy rosszul emlékszem?

4gyerek, tehéntúró van benne, egyébként nekem mindig tehéntúró a túró, ha nem, akkor írom!:-)
Csak azért szólok, mert lehet, hogy más receptnél is találsz csak túró szót.
De igazad van, nem egyértelmű, majd nemsokára lesz egy kis időm és akkor visszanézem az összes túrós receptet és pontosítom.

Ami írta...

Elkészítettem ezt a fenséges pogácsát. Meg kell, hogy mondjam, hogy nagyon nagyon nagyon finom! Állandó vendég lesz nálunk , így meg is kellet említeni a blogomban! Az ízélmény mellett még ráadásul nagyon gyorsan elkészíthető, ami nekem nagyon fontos.
Köszönöm Neked is és Fruzsikának! :)

Ildinyó írta...

Jajjj, ez nagyon jól hangzik!!! Muszáj lesz nekem is kipróbálnom! :)