2010. december 23.

GYORS SZALONCUKOR



Úgy kezdődött, hogy Mézigörl ajánlott nekem a minap egy szaloncukor receptet... és én nem bírtam ellenállni... tudjátok, ahogy a mondás szól:
"Bárminek ellen tudok állni, kivéve a kísértést...
A kísértéstől egyféleképpen szabadulhatunk meg: ha megadjuk magunkat neki..."

Viszont időm az nem volt olyan sok, így egy rapid változatot készítettem, még aznap éjjel, Csak ugye azóta sem jártam erre, mert bizony megint nem tartom magam ahhoz, hogy kevesebb finomság legyen a karácsonyi asztalon:-)))
Ez egy gyors, töményen finom szaloncukor, nincs semmi felesleges és 10 perc munka van vele kb.
Marcipánrajongók ide!

GYORS SZALONCUKOR

20 dkg mandulamassza (2 ek Amarettoval vagy pár csepp mandulaaromával ízesítve) vagy ugyanennyi marcipán
10 dkg aszalt sárgabarack

a bevonáshoz:
10 dkg étcsoki (nálam 60%-os)
1 ek olaj kb.

A mandulamasszát lereszeljük egy nagy tálba.
Hozzáadjuk az apróra vágott sárgabarackot és az Amaretto-t (mandulaaromát).
Összegyúrjuk, és kis golyókat formázunk belőle.
Kicsit megnyomodjuk, hogy hasáb alakot vegyen fel és betesszük a mélyhűtőbe 10 percre.
(Erre azért van szükség, hogy könnyebb legyen a csokiba mártani és az gyorsan megszáradjon rajta.)
A csokoládét a mikróban 1 perc alatt megolvasztjuk, hozzákeverjük az olajat.
Fogunk egy kis lehűlt marcipánhasábot,  egy fogvájót szúrunk az aljába és a csokiba mártjuk, a csoki azonnal megszilárdul rajta, majd egy dobozba(cipős pld.) szúrjuk.
Minddel így járunk el és hűtőszekrénybe tesszük.
Amikor díszíteni vagy ajándékozni szeretnénk, csomagoló papírba tekerjük.

Nincsenek megjegyzések: