2011. március 26.

DÁN ROZSKENYÉR






Egy klasszikus( mármint a dánoknak) ugyancsak magos kenyér, ami édeskés, fűszeres és savanykás is egyben. Igencsak az egészséges kategóriába tartozik...
Vagyis az igazi dán rozskenyér. Én imádom, de nekem elég az édesköményből és az ánizsból 1-1 tk, a 2-2 kicsit túl fűszeres nekem.
Mindenesetre ide az eredeti adaggal írom... elvégre még én is változhatok, hiszen olyan fiatal vagyok:-))))))))
(Egyébként ha nem simán beáztatjuk őket, hanem leforrázzuk, akkor a leszűrt lé egy igazán jó kis tea, ínyenceknek!)

DÁN ROZSKENYÉR


4 dl aludttej
2,5 dkg friss élesztő
1/2 dl olvasztott vaj
1,5 tk só
2 tk ánizs beáztatva, majd leszűrve
2 tk édeskömény beáztatva, majd leszűrve
3/4 dl (75 ml) nádcukorszirup (vagy méz)
4 dl teljeskiőrlésű rozsliszt
3,5 dl kenyérliszt
2 dl napraforgómag
1 dl lenmag

Az aludtejet meglangyosítjuk (36 fok), és elkeverjük benne az élesztőt.
Hozzákeverjük az összes többi hozzávalót és egy viszonylag laza tésztát gyúrunk belőle kb 10 perc alatt.
(Én a kenyérsütőgép üstjébe tettem az összes folyékony hozzávalót, majd rá a szárazakat (liszteket elkeverve) és a géppel dagasztattam 10 percig.
A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
Kelni hagyjuk 30 percig, majd egy kibélelt sütőformába (kb. 1,5 literes) fordítjuk és további 30 percig kelni hagyjuk.
A sütő hőmérsékletét 175 fokra csökkentjük és betoljuk a kenyeret.
1 óra alatt készresütjük, majd kiemeljük a formából és rácson, letakarva egy konyharuhával hűlni hagyjuk.


6 megjegyzés:

Elisabeth írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Ottis írta...

Nagyon jól néz ki,megkóstolnám szívesen :)

Bianka írta...

De csodás belseje van

Lilla írta...

Pont valami hasonló kel nálam is :-)

Szemi írta...

Nagyon szép lett.

Viki írta...

Ez egy gyönyörűség. Nálam ma grahamlisztes akármik sültek. Még kora reggel betettem a hütőbe kelni és vacsorára sütöttem ki őket. Lehet, hogy ez a hosszu hideg kellett nekik, mert óriásira nőttek.

Sajnos most nélkülöznöm kell a magvakat, ezért aztán a Te kenyeredben csak gyönyörködni tudok. maximum ha nem látja senki, majd belecsípek, aztán jöhetnek a bogyók :)