2011. április 18.

Κουλούρι - Görög szezámos karika




  

                                                                                  
Amikor a  Ciprusi húsvéti sós és édes kalácskák a ΦΛΑΟΥΝΕΣ - Flaunesz -t készítettük megmaradt egy kis tészta.
Általában a megmaradt tésztából a gyerekeknek szoktunk kis Κουλούρι -koullouri -t sütni, de tulajdonképpen szinte bármilyen más kenyértésztából is készíthető, nagyon közkedvelt kis rágicsa ez a ciprusi görög vagy a görögországi görög gyerekek (a felnőttek is szívesen fogyasztják, pláne melegen) körében.
Semmi ördöngösség, kis tésztacsíkokat tojással lekenünk, majd  szezámmagba hempergetünk és 180 fokon 30 perc alatt ropogósra sütjük.
Ha valaki a puhácskábbat szereti, egyszerűen hamarabb veszi ki a sütőből. Ha nagyobbra formázza, akkor "bagel"-ként is működik, félbevágva jól meglehet pakolni, mint egy szendvicset.
Mi nagyon szeretjük egy kis fahéjjal és mazsolával is megdobva a tésztát., szerintem még olyat is sütök húsvétra...

6 megjegyzés:

Alexa Christi írta...

Már említeni akartam Neked, hogy volt szerencsém négy alkalommal is Cipruson járnom. Bevallom, a Te ételeid sokkal inkább lenyűgöznek, mint amit a helyszínen megtapasztaltam. Pedig nem csak különböző hotelekben, de privát, éttermekben is megfordultunk. A Te ételeid viszont egytől egyig ínyemre valóak és csodálatosak!
Hasonló szezámos karikát én Isztambulban ettem, nagyon, nagyon ízlett.
Most már én is kiköltözök a kertbe fotózni, a Te képeid csodálatosak a természetes fényben. Bár, mire készen vannak az ételek, a gyermekeim már a nyomomban loholnak, hogy mikor ugorhatnak rá, így szinte soha nem vagyok képes nyugodtan, átgondoltan fotózni...
Ezek a képeid is gyönyörűek éppúgy, mint a karikák! :)

babette írta...

Csatlakozom az előttem szólóhoz....a képek gyönyörűek...

Szabó Réka Manon írta...

Annyira guszták! Én Isztambulban ettem simit-et, az is olyan finom! Viszont nagyon megihlettek a mostani bejegyzéseid, úgyhogy nagy valószínűséggel húsvétra el is készítek belőlük párat! :)

Szemi írta...

Latsia, hogy ez a szezámos karika nagyon finom lehet, afelől semmi kétségem sincs! A képek pedig valami gyönyörűségesek!

Kérlek nézz be hozzám, vár rád egy díj :))

http://szemiramisz.blogspot.com/2011/04/szalvetatarto-mezeskalacsbol-es-egy-dij.html

Bianka írta...

Nagyszerű, remekül néznek ki

Gesztenye receptjei írta...

Istenien néz ki:-))
Nézz be hozzám légyszí, meghívlak egy játékra:-)