2011. május 6.

LEVENDULA SZÖRP




Mindenekelőtt szeretném ajánlani, hogy akinek szárított fűszernövénye van, vagy arra készül, hogy megszárítsa a napon és eltegye télire, ne habozzon!
(Így kiválthatja, az előre nagyobb mennyiségben elkészített szörpgyártást!)

A legegyszerűbb később előkapni és egy maréknyit leforrázni.
Melegen teaként, behűtve (akár édesítve) kíváló üdítőitalként fogyasztható.
Tehát, ha valakinek "túltermelése" van az idén a fűszernövényéből, szárítsa meg a napon és egész évben iszogathatja! Itt Cipruson is ez a szokás.


Csak azért írtam a fentieket, mert több fórumon láttam, hogy kérdés, "lehet-e szárított fűszernövényből szörpöt készíteni?"

Sok helyen láttam (még nem vitt rá a lélek, hogy ki is próbáljam) levendulás kenyeret, kekszet, fagyit stb.
De a minap arra gondoltam, hogy mi lenne, ha szörpöt főznék belőle?
És megtettem, és aki szereti a levendulát annak nagyon fog ízleni!
Egyébként nemcsak vízzel higítva üdítőitalként funkcionál, ahogy a többi szörp sem, hanem pld. sütibe vagy mellé, fagyiba vagy mellé.... számtalan a lehetőség, csak a fantáziánkon múlik.

Az arányok ugyanazok, mint az alábbi CITROMFŰ SZÖRP-nél (merthogy bevált a kevesebb cukor ötlet), és az elkészítése is megegyezik vele.

LEVENDULA SZÖRP

1 liter víz
1/2 kg cukor
1 dkg citromsav
4 csokor friss levendula

A levendulát a vízben egy egész napig állni hagyom.
Másnap hozzáadom a cukrot és a citromsavat majd 10 percig forralom.
A levendulát leszűröm, a szörpöt üvegbe töltöm és száraz dunsztban hagyom kihűlni.

Mi jéggel hideg vízzel és friss levendulaággal díszítve ittuk.


4 megjegyzés:

Lobelin írta...

Bizti nagyon finom lehet!!!-) van néhány köteg szárított levendulám, szerintem kipróbálom-) Levendulás csokit ettem már, nekem nagyon ízlett!-))

Ritmus írta...

Jól látom, hogy ezt te levendula-szárból készítetted, nem a virágból? Nem is tudtam, hogy abból is lehet, de nagyon jó ötlet!!!

Márti írta...

Még egy gyönyörűség, gratulálok! ha majd kánikula lesz egyszer már itt is, kipróbálom :)

Latsia írta...

Lobelin, akkor ez is ízleni fog!:-)
Én nem rajongok a levenduláért, de gondoltam megpróbálom... és ízlik!:-)
Várom a Férjem véleményét, holnap reggel érkezik Svédo-ból... lehet, hogy azt hiszi megbolondultam, mert itt csak a molyok ellen használják a levendulát!:-)

Ritmus, igen! Nem virágból, épp ezért nagyon erős levendula íze van!:-) Csak kicsi kell belőle a higításnál, amikor üdítőt készítesz belőle!

Márti, köszönöm! Oké, és majd mesélj, jó?