2009. március 13.

EGYSZERŰ SHEPERD'S PIE




EGYSZERŰ SHEPERD'S PIE

1 ek napraforgóolaj
1 nagy hagyma
2-3 sárgarépa
50 dkg darált bárányhús
2 ek paradicsompüré
egy löttyintés Worcestershire szósz
5 dl marhahúsleves
90 dkg burgonya
8 dkg vaj
3 ek tej

A forró olajon pár perc alatt megpároljuk a hagymát és a sárgarépát.
Rádobjuk a húst, és barnára pirítjuk.
Hozzákeverjük a paradicsompürét és a Worcestershire szószt, pár percig sütjük.
Felöntjük a levessel, felforraljuk, letakarva 20 percig, majd fedő nélkül további 20 perc alatt megfőzzük.
Közben előmelegítjük a sütőt 180 fokra és elkészítjük a burgonyapürét.
Sós vízben 10-15 perc alatt megfőzzük a meghámozott, felkockázott burgonyát.
Leszűrjük és a vajjal, valamint a tejjel pürésítjük.
Egy tűzálló tálba öntjük a darálthúsos ragut, majd rákanalazzuk a pürét.
Villával mintázzuk, majd 20-25 perc alatt megsütjük.
Tálalás előtt 5 percig állni hagyjuk.

Latsia:
- nagyon finom és könnye elkészíthető egytálétel
- nekem kicsit sok volt a ragu leve, így nem tettem az egészet a tálba sülni, olyan félpohárnyi leszűrt lével kevesebb sült a püré alatt

1 megjegyzés:

trinity írta...

Kedves Latsia,
nagyszerű ez a pie...
De most azért írok, mert Tőled főztem...Nem először, ez az étel a gyerekeim egyik kedvence a sok közül.De most postoltam és természetesen jelöltem a forrást! Köszönet a receptért!