2010. január 16.

KARFIOLKRÉMLEVES MÁRVÁNYSAJTTAL



KARFIOLKRÉMLEVES MÁRVÁNYSAJTTAL

Imádom a leveseket, mondtam már?:-)

A minap láttam ehhez hasonló levest a TV Paprikán, csak abban sima vízben főzték, burgonyával sűrítették, jóval több tejszínnel és petrezselyemmel készítették.
Én viszont nem akartam + szénhidráttal megdobni, így a krumpli kimaradt, a végén kevesebb levessel pépesítettem és ezáltal ugyanolyan sűrű lett, csak épp ízesebb....
A petrezselyemmel nincs gondom, azt kifelejtettem:-)))
Végülis gondolom tök más lett:-))

1 fej karfiol rózsáira szedve
só, fehérbors, szerecsendió
1 leveskocka
márványsajt ízlés szerint, úgy kb. 10 dkg-t tettem bele dán kéksajtból

A karfiolt egy lábasba tesszük, felöntjük annyi vízzel, amennyi épp elfedi.
Beledobjuk a leveskockát, fűszerezzük és lefedve puhára főzzük.
Egy robotgépbe szűrjük, /1-2 kis rózsát félreteszünk a díszítéshez/a fele levét hozzáadjuk, és beleszórjuk a sajtot.
Összeturmixoljuk, ha túl sűrű, még egy kis levessel higítjuk.
Tányérokba merjük, beleteszünk egy kicsit a félretett karfiolból és megszórjuk egy kis sajttal.

3 megjegyzés:

Andi írta...

Imádom a kék sajtot, így még nem próbáltam. Izgalmas!

Kata írta...

Krémleves sajttal - főleg márványsajttal - csak nagyon finom lehet! Biztosan sorra kerül, gyakorlatilag krémleveseken élünk (a második fogás előtt:))

Latsia írta...

Andi, én is most először és finom lett!

Kata, mi is! Még azt a zöldséget is megesszük krémlevesként, amiért különben egyben nem annyira rajongunk...:-)