2010. január 12.

SZILVESZTERI FINOMSÁGOK




SZILVESZTERI FINOMSÁGOK


Lemaradásaimat pótlom most, nálunk ezek a sütik készültek az Óév utolsó estéjére és az Újévre...
Vendégségben voltunk, így más ételt nem is készítettem, jól jött a pihenés...

Mostanában újdonságokat sem főztem, "csak" a sok év alatt jól beváltakat ettük, na meg ugye az ünnepi falatozás után nem árt a salátázás sem:-)
Pont szilveszter napján láttam egy műsort a tévében, ahol csináltak egy tesztet, hogy ha valaki végigeszi a hagyományos ünnepi menüt mennyit szed fel magára...állítólag 7 kilót!!!
Szerencsére nálunk ez nem jött be, de azért nem is fogytunk:-)))
Szóval, a következő 5 hétben levesek és saláták lesznek roston húsokkal többnyire...így legalább lesz időm feltölteni a régi még nem szereplő recepteket is, aztán majd 5 hét múlva rákapcsolunk az újakra;-)

Na ennyi, nem nyekergek tovább jöjjön az első szilveszteri süti!


SZILVESZTERI KUGLÓF

Ezt a receptet pár éve muffinként készítettem el, Adventi muffinként találtam Mindmegettén.
Gondoltam kuglófként sem lehet rossz....nyertem!:-)
Nem túl magas, kicsit tömör és nagyon finom sütike lett.

20 dkg aszalt sárgabarack
5 dkg mazsola
3 evőkanál barackpálinka
12,5 dkg vaj
10 dkg cukor
25 dkg liszt
fél csomag sütőpor
fél mokkáskanál őrölt fahéj
fél mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 tojás
1 evőkanál méz
fél dl tej

Az aszalt barackot és a mazsolát apró darabokra vágjuk, és összekeverjük a barackpálinkával.
A vajat felolvasztjuk, és a muffinformát kikenjünk vele.
A maradék vajat félretesszük.
A sütőt 200 fokra előmelegítjük.
A cukrot összekeverjük a liszttel, a sütőporral, a fahéjjal és mézeskalács fűszerkeverékkel.
Hozzáadjuk a barackot és a mazsolát.
A tojást habosra keverjük, hozzáadjuk a vajat, a mézet és a tejet.
Kanalanként a lisztes keverékhez adjuk. Ne legyen túl folyékony a massza!
A tésztát a formába töltjük és a sütőben kb. 20 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések: