2010. február 18.

Mandulás-mazsolás datolyakenyér



Ezt a receptet, / meg még másokat is / régóta nézegettem a SÜTILAND blogon, és most jött el az ideje az elkészítésének...-ezt még Cipruson készítettem a múlt héten.
Egyrészt mert épp volt friss datolyám, ami sokkal finomabb, mint a szárított és amit SOS fel kellett használnom, másrészt mert a többi hozzávaló is adott volt, nosza....egyedül a mazsola maradt ki belőle, mert az nem volt itthon, de azt kandírozott gyümölcshéjjal helyettesítettem.
Mindent úgy csináltam, ahogy a recept írja.

Mandulás-mazsolás datolyakenyér

20 dkg datolya
15 dkg mandula
10 dkg mazsola
6 tojás
20 dkg vaj
20 dkg liszt
1 csapott teáskanálnyi sütőpor
20 dkg cukor
1 csomag vaníliás cukor

A mandulát forrásban lévő vízbe dobjuk, majd egy perc elteltével leszűrjük, hűlni hagyjuk és ezután könnyedén "kipattintjuk" a héjából.
Az egészet hagyjuk kicsit száradni, majd csíkokra vágjuk.
A datolyát kimagozzuk és szintén csíkokra vágjuk.
A mazsolát megmossuk és lecsöpögtetjük.
A tojásokat feltörjük és szétválasztjuk.
A sárgáját a vajjal és a cukrokkal habosra keverjük, majd a mandulát is beletesszük.
A lisztben elkeverjük a kevéske sütőport, majd beleforgatjuk a mazsolát és a datolyát, ezután pedig az egészet a nedves hozzávalókhoz kanalazzuk és jól összekeverjük.
Végül óvatosan hozzáadjuk az egy csipet sóval kemény habbá felvert tojásfehérjét is.
Hosszúkás, vékonyan kivajazott és kilisztezett formába töltjük a tésztát és közepesen meleg sütőben 40-45 perc alatt készre sütjük.

Forrás: Planétás receptkártyák (38./1. kártya), némi változtatással.

Latsia:
- nekem majdnem 1 óra lett a sütési idő 180 fokon...
- Zenker széthúzható formában sütöttem, 35 cm-esre kihúzva, mert elég nagy adag

Nincsenek megjegyzések: