2008. május 25.

BRIÓS



BRIÓS / Latsia anyukája

1 kg liszt
5 dkg élesztő
12 dkg cukor
5 dkg vaj
1 tojás sárgája
1/2 l tej
1 marék mazsola

1 egész tojás lekenéshez

Dagaszt, kel, dagaszt formáz, leken, keleszt, leken.
15-20 percig sül előmelegített sütőben.

Latsia:
Féladagot csináltam (abba is beletettem az 1 tojássárgáját) így:
Kenyérsütőgép dagasztotta 30 percig a tésztát, majd kelesztette 20 percig, kivettem, 8 részre osztottam, és minden részt megfeleztem, kisodortam és brióssá formáztam. Lekentem, 20 percet kelesztettem a sütő kislámpája melegénél, újra lekentem és felkapcsoltam 200 fokra, majd a felkapcsolástól számítva 20 percet sütöttem.
Én a kelttésztát mindig hideg sütőben kezdem el sütni, mert amíg melegszik a sütő, húzza fel a tésztát és még nagyobbra kel.
- kalácsként is sütöttem húsvétra!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Latsia!
Mar a korabban is kiszurtam a briosodat, nagyon megtetszett. Akkor probalkoztam a tekervenyek megfejtesevel.. elarulnad, hogy hogyan tekered fel ilyen szeppe?
Koszonettel.
AM.

Latsia írta...

Kedves AM, ne haragudj, nem láttam a kérésedet, most pótlom fényképpel, így könnyebb lesz! Remélem még olvasol:-)