2008. december 27.

BÉLSZÍN WELLINGTON MÓDRA





BÉLSZÍN WELLINGTON MÓDRA


80 dkg bélszín
60 dkg gomba
só, bors, olívaolaj
10 szelet pármai sonka
40 dkg leveles tészta
1 tojás sárgája

A megtisztított, felvágott gombát sózzuk-borsozzuk, kevés olívaolajon megpároljuk, addig kevergetjük nagy lángon, amíg a leve elpárolog.
Amikor kihűlt, pürévé turmixoljuk.
Serpenyőben forró olajon a bélszín minden oldalát megkapatjuk, kivesszük és hűlni hagyjuk.
A sonkaszeleteket egy alufóliára terítjük, úgy, hogy a széleik fedjék egymást, megkenjük a gombapürével, majd középre helyezzük a bélszínt.
Az alufóliát megemelve szorosan feltekerjük, hogy egyenletesen henger alakú legyen.
A fólia két végét szorosan betekerjük, félórára behűtjük.
Ezalatt kinyújtjuk a leveles tésztát / én nyújtottat vettem / négyzet alakúra.
A bélszínt óvatosan kivesszük a fóliából, a tészta közepére tesszük, és betekerjük.
A széleit összeillesztjük, megfordítjuk, hogy az illesztés alul legyen.
Megkenjük a tojássárgájával, hűtőbe tesszük 15 percre.
Sütés előtt még egyszer megkenjük tojás sárgájával, és előmelegített sütőben, 200 fokon 20 percig, majd 180 fokon 15 percig sütjük, hogy a bélszín közepe rózsaszín maradjon.
Én tovább sütöttem, mert először csináltam és féltem, hogy véres marad.
Ha elkészült, 15 percig pihentetjük, aztán szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések: