2009. május 26.

EPRES JOGHURTTORTA






EPRES JOGHURTTORTA

Ez egy tök egyszerű recept, de én képes voltam elbaltázni, aztán hála a Sütitündéreknek, rendbehoztam.
Nagyon jó lett, igaz a zselatint nem tettem bele a krémbe, így nem lett olyan látványos, viszont finomabb.
És persze nem tett rosszat neki az sem, hogy végülis 1 kg eper került bele:)
A tésztát máskor is felhasználom, extrafinom!

tészta:
10 dkg porcukor
5 dkg liszt
5 dkg keményítő
2 ek szódavíz
3 tojás
1 tk sütőpor

krém:
50 dkg joghurt
10 dkg túró
9 dkg cukor
10 zselatinlap
2 ek citromlé
50 dkg eper

A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A cukrot habosra keverjük a tojásokkal, majd óvatosan hozzáforgatjuk a többi hozzávalót.
Egy sütőpapírral bélelt formába simítjuk, és 30 perc alatt készresütjük.
Hűlni hagyjuk, majd egy tortakarikába fogjuk.

A zselatint beáztatjuk.
A joghurtot a túróval és a cukorral összekeverjük.
A kinyomkodott zselatint a citromlében feloldjuk és a masszához keverjük.
Az epreket felaprítjuk, kirakjuk vele a tésztát és leöntjük a joghurt masszával és behűtjük.

Eddig az eredeti recept.

Én még a joghurtmassza tetejét is kiraktam eperrel, és 2 zacskó feloldott tortazselét kanalaztam rá, majd behűtöttem és újra rákanalaztam egy réteget.
És aztán még 1x.

Nincsenek megjegyzések: