2009. június 2.

CSOKITALPAS EPERTORTA



CSOKITALPAS EPERTORTA

Ezt a sütit most édesítőszerrel készítettem cukor helyett, abszolút nem érezhető ki az íze, úgyhogy bátran fogyaszthatják azok is, akik különben ódzkodnának a mesterséges édesítőszer ízétől.
Pillanatok alatt elkészül és nagyon finom.

csokitalp:
25 db darált keksz
13 dkg olvasztott vaj
10 dkg reszelt étcsoki

krém:
40 dkg eper
25 dkg túró
10 db darált keksz
25 dkg tejföl
15 dkg tejszín
10 dkg cukor
6 lap zselatin
3 ek citromlé
3 ek rum
1 cs. tortazselé

A csokitalp hozzávalóit összekeverjük és egy kivajazott tortaformába nyomkodjuk.
Összekeverjük a túrót, a tejfölt, a citromlevet, a rumot és a cukrot.
A zselatint feloldjuk és a fenti masszához keverjük.
A tejszínt felverjük és óvatosan belekeverjük a keksszel együtt a masszába.
Rákenjük a masszát a csokitalpra és néhány órára behűtjük.

A megmosott, félbevágott eprekkel kirakjuk a tortát, majd a tortazselét óvatosan rákanalazzuk, és ismét behűtjük egy 20 percre.
Akkor a maradék tortazselét is rátesszük és tálalásig hűtőben tartjuk.

Latsia:
- rumot nem tettem bele
- zselatinlap helyett zselatinport tettem bele 2 dkg-t

4 megjegyzés:

trinity írta...

Latsia, megint gyönyörűt alkottál...Milyen édesítőszert használsz?

Latsia írta...

Szia, köszi, én most Canderelt, poralakút tettem bele.

Latsia írta...

ja és az eperlekvártból is egy adagot azzal csináltam, és abban sem lehet érezni. szerencsére.:O)

Névtelen írta...

Ez pont olyan finom, mint amilyen szépséges, köszi :) Vadbarack