2009. december 14.

Mézes puszedli




Mézes puszedli
Sütisnénétől


Advent 3.vasárnapjára 2 mézeset készítettem, mind2 szuper lett!
Az első:

Ez a recpet fantasztikus.
Készítettem már mézes puszedliket, nem is voltak rosszak, de ez más.
Ez maga a tökély!
A tésztával nagyon könnyű dolgozni, nem ragad.
Az állaga olyan könnyű, narancshéj olyan finom ízt ad neki, és azonnal puha!
Egy szó mint száz, hibátlan, és olyan finom, hogy ahogy elnézem, Karácsonyig muszáj lesz még1x elkészíteni, mert rohamosan fogy!:-))
Köszönöm Neked Sütisnéne, én ezentúl csak ezt sütöm!!!

3 tojás
12,5 dkg margarin
12,5 dkg méz
1 citrom
1 narancs reszelt héja
20 dkg porcukor
1/2 cs. sütőpor
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
25 dkg finomliszt
4 ek. tejföl
1/2 tk. őrölt szegfűszeg
1/2 tk fahéj
1/2 tk gyömbér

25 dkg porcukor a mázhoz

A margarint és a mézet felolvasztom.
A 3 tojássárgáját összekeverem a porcukorral, 1/2 citrom levével, és a citrom ill. a narancs reszelt héjával és a tejföllel.
Ezt a masszát a margarinnal összeolvasztott mézhez adom.

A lisztet, a sütőport és a fűszereket összevegyítem, majd a mézes keverékhez adom.
Jól összedolgozom, majd egy éjszakára folpackba csomagolva hűtőbe teszem.
Másnap kissé összegyúrom, majd 4 rudat formálok.
A rudakat kb. 8-10 db-ba vágom.
Szépen meggömbölyítem, és sütőpapírral bélelt tepsire téve kicsit lenyomom a kezemmel.
160 fokon kb. 10-12 percig sütöm.

Elkészítem a mázat:
A 3 tojásfehérjét felverem 25 dkg porcukorral, majd a puszedliket beleforgatom.
Rácsra teszem, majd 100 fokos sütőben megszárítom.

2 megjegyzés:

Hajnal írta...

Istenien hangzik és nagyon jól néz ki,tuti ki fogom próbálni!!:-)Nagyfiam imádja a puszedlit!!Köszi a receptet!!

Latsia írta...

Örülök, ha tetszik Hajnal!
Remélem Nálatok is ekkora sikere lesz!;-)