2010. április 6.

VADAS krumplifánkkal Nagymamám módra


VADAS krumplifánkkal Nagymamám módra



Amikor gyerek voltam, nem szerettem a vadast....aztán amikor felnőttem, ettem sokfélét, de nem ízlettek. Volt köztük fehér és sárga szószban úszó...és nem értettem, hogy a Nagymamám-é miért sötétbarna, és miért ízlik mindenkinek, aki hozzánk jön és megkóstolja....
Aztán amikor én is ettem belőle, már tudtam a választ.
Most megosztom a receptet, a Nagymamám emlékének ajánlva...


1 kg marhabélszín


pác:
1 nagy fehérrépa
2 nagy sárgarépa
3 közepes hagyma
3 babérlevél
só, bors
1/2 dl ecet
víz


A zöldségeket nagylyukú reszelőn lereszeljük.
A húst kettőbe vagy háromva vágjuk és egy mély tálba tesszük.
Rátesszük a zöldségeket és a babérlevelet, sózzuk-borsozzuk.
Leöntjük az ecettel és annyi vízzel, hogy teljesen ellepje.
Hűtőbe tesszük 2 napra.


A 3. napon elővesszük, kiszedjük a húst belőle és egy tálra tesszük.
A pácot leszűrjük, a levet felfogjuk egy edénybe, a zöldségeket teljesen szárazra kinyomkodjuk.
Egy lábosban 3 ek olajat hevítünk, a húst beletesszük, körbesütjük, lefedjük és kislángon puhára pároljuk.


Közben egy másik lábosban 5 ek olajat és 4 ek cukrot forrósítunk kevergetve, és amikor karamellizálódik a cukor, rádobjuk a zöldségeket.
Jól összeforgatjuk és folyamatosan keverve barnára pirítjuk /kb.25 perc!/, ekkor hozzákeverünk 4 ek lisztet, és addig pirítjuk, amíg a liszt is barna lesz.
Hozzákeverünk 2 ek pirospaprikát és 2 ek mustárt.
Felöntjük annyi páclével, hogy egy sűrű szószt kapjuk /kb. 7 merőkanál/ és felforraljuk, majd addig főzzük, amíg a zöldségek puhák lesznek, /kb.15 perc/.
A szószt egy szűrőkanálon átpasszírozzuk és beleteszünk 2 dl tejfölt, a hús sült levét és a megsült és ujjnyi vastagságra felszeletelt húst.
Összeforraljuk és krumplifánkkal tálaljuk.
A vadasszósz másnapra besűrűsödik, akkor higíthatjuk.

2 megjegyzés:

Kata írta...

Nem maradt véletlenül belőle? imádom a vadast, ez a kép meg túl jó, folyik a nyálam, érzem az illatát...

Lilla írta...

fú ez tök jó, azt hittem, hogy apám az egyetlen aki így csinálja, hogy napokig pácolja és pirított liszttel sűríti. sosem értettem, hogy mások miért a főtt húst és a külön készített sárgarépapürét hívják vadasnak. :-))))))