2010. november 18.

PIZZATÉSZTA a'la Jamie Oliver



A vékonytésztájú, ropogós (crispy) pizzát szeretjük... és évekig sütöttem is, aztán valahogy nem.
Amikor pizzát akartunk, rendeltünk. Nem is volt vele gond, finom az is, de most, hogy újra megsütöttem a régi, beváltat...egy ideig biztosan nem rendelünk!:-)
Jamie Oliver receptje egyébként, legalábbis az első, amit pizzatésztaként publikált... mert később már vegyes lisztet és olívaolajt is tett bele... de nekünk ez az első jön be.
Bedagasztás után azonnal felhasználható, vagy a hűtőben is eláll nyersen pár napig.
Vagy elősütve lefagyasztva még tovább...
2 db 30 cm átmérőjű pizzára elég a tészta, akkor garantáltan crispy/ropogós vékony lesz.

PIZZATÉSZTA


50 dkg rétesliszt
10 g instant élesztő
1 ek cukor
1 ek só
3-3,5 dl víz

A hozzávalókat megdagasztom (én géppel szoktam), kettéveszem, és 10 perc pihentetés után kinyújtom mindkét tésztát.
Kiolajozott kör alakú tepsikbe teszem őket, rájuk az ízlés szerinti feltétet és 240 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt készre sütöm.

Én úgy szoktam, hogy a tepsibe nyújtott tésztátkat megkenem paradicsomszósszal, megszórom reszelt sajttal, rá a cucc (ízlés szerint, nálunk sonkák, szalámik, gomba, hagyma...) majd újra reszelt sajt.
Megszórom oreganóval és kakukkfűvel és mehetnek a sütőbe.
Most 220 fokon sütöttem 20 percet, így is jó.


6 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Latsia!

Még mindig nem készítettem pizzát soha :-)))
Látom Nála már karácsonyi ruci van, én is alig várom az advent első vasárnapját, mert akkor már lehet díszíteni :-)))

Bianka írta...

Mesésen néz ki

Dia írta...

Kérhetek reggelire? Úgy megkívántam!

Vali írta...

Én is Jamie pizza tésztáját kedvelem legjobban. Rég csináltam pizzát, lassan itt az ideje.

Mézeskalács írta...

Hű, de gyönyörű lett a nyitólapod!
Nagyon guszta a pizza.

Zuzuka írta...

szép az ünnepes tető! a hó azért még várhat, maradjon inkább sokáig ilyen kellemes ősz! lécci!
mentettem a pizzát, imádjuk!