2011. január 19.

MEGGYES


Egy újabb nagyon finom sütike, ez most épp 2006-ból:-)
Nincs mit magyarázni, gyors egyszerű, a gyümölcsök ízlés szerint variálhatók benne.

MEGGYES

10 dkg vaj
1 pohár tejföl
3 db tojás
1 db sütőpor
25 dkg cukor
25 dkg liszt
1 nagyobb citrom reszelt héja

Mindezeket jól összekeverjük, kizsírozott vagy vajazott tepsibe öntjük, tetejére meggyet szórunk és megsütjük. Porcukorral megszórjuk.

Latsia:
- kicsit beliszteztem a meggyet, hogy ne süllyedjen le
- vágott mogyoróval vagy dióval is meg lehet szórni / én mogyival
- 180 fokon /nem légkeverés! /40 perc alatt sült meg
- a tepsim mérete 35x25, de aki magasabb sütit akar, az tegye kisebbe, én a lepényt szeretem jobban


11 megjegyzés:

Zsiri írta...

Nagyon guszta :)

Ditta tortái írta...

Gyönyörű,és nagyon finom,én is szoktam sokszor hasonlót sütni:-)

Nelli írta...

Ez a süti is az egyszerű, de finom kategóriába tartozik.:-)

Vea írta...

Szia! Ugye kis pohár tejfölről van szó?
(Vea)

Kata írta...

Tanúsíthatom hogy nagyon finom, én már nagyon sokszor elkészítettem, télen barack kompóttal helyettesítem a meggyet és úgy is mennyei :))))))

Bianka írta...

Imádom

Latsia írta...

Zsiri, köszi!:-)

Ditta, köszi, nagyon szeretjük mi is!

Nellikém igen, és kellenek ezek az egyszerű, de megszokott ízek... visszahozzák a gyerekkor ízeit ugye?
Na nem mintha nem lennék fitalok, csak ugye....:-)

Vea, szia, igen!

Kata, köszi:-) Barackkal még nem próbáltam, de ha Te mondod.. Neked hiszek!:-)
Nekem most egyébként a meggy az adu ász, végre itt Cipruson is lehet kapni a magyar befőttet! Amit lehet, hogy otthon nem szeretnek, sokan, de nekem nagyon ízlik:-)

Bianka, akkor imádjuk együtt!:-)

Ami írta...

Jelentem, megsütöttem (annyi módosítással, hogy tettem bele kakaót is)!
Isteni finom lett! Sűrű vendég lesz nálunk ez a süti :)))
Köszönöm a receptet Latsia!

Szemi írta...

Nagyon guszta! Jók ezek a gyorsan elkészíthető sütik, az embernek nem mindig van ideje órákig a konyhában pepecselni. :)

Kata írta...

Én még meggy befőttel nem is készítettem , csak frissel :)
Barack azért adott, mert anyósom mindig ajándékoz jó pár üveggel és télen ez épp jól helyettesíti a meggyet :))))))))))

Latsia írta...

Ami, nagyon örülök, hogy ízlik!:-)
A kakaós ötletedet pedig megjegyzem és én is kipróbálom, köszi!:-)

Szemi, pontosan! Meg kedve sincs mindig az embernek hozzá, de azért enni szeretne valami finomat!:-)

Kata, jó Neked, én csak álmomban látok friss meggyet!:-(