2011. március 14.

AZ ÖRDÖG TORTÁJA


Ki az akinek még nincs édesség ötlete a holnapi Ünnepre? Vagy, ki az akinek nincs teljesen krémesre sütött csokitorta receptje, amivel dícséreteket zsebelhet be, és amit legközelebb csak ő eszik meg és nem ad belőle senkinek?:-DD

Egy ragacsos, luxus csokoládétorta, amit csak össze kell keverni és már megy is a sütőbe!
Miért az ördögé? Mert ezzel még őt is megnyerjük!:-))
Isteni finom! Tálalás előtt 1/2 órával ki kell venni a hűtőből és.... és utána elvesztünk!:-))

AZ ÖRDÖG TORTÁJA


25 dkg étcsokoládé
25 dkg vaj
4 tojás
3,5 dl porcukor
2 dl liszt átszitálva
4 ek gyümölcslé (ami épp van otthon)

tetejére
:
1,5 dl kristálycukor
1/2 dl tejszín
10 dkg étcsokoládé (60-70%-os kakaótartalmú)

A sütőt 160 fokra előmelegítjük.
A csokoládét megolvasztjuk a vajjal mikróban vagy vízfürdőn.
Habosra verjük a tojást a cukorral, és a csokihoz forgatjuk a gyümölcslével együtt.
Végül hozzákeverjük a lisztet is és egy 24 cm-es kivajazott formába töltjük.
15-20 perc alatt megsütjük, nem szabad teljesen átsülnie vagy megszilárdulnia!

A tetejéhez a cukrot egy lábosban megolvasztjuk és barnára karamellizáljuk folyamatosan kevergetve (pár perc).
Hozzáöntjük a tejszínt, néhány percig főzzük, majd beletördeljük a csokoládét és kevergetve megolvasztjuk.
Ráöntjük a kész sütemény tetejére és elsimítjuk.
Kicsit hűlni hagyjuk (hűtőszekrény), majd megszórjuk kakaóval és ismét behűtjük.
Tálalás előtt félórával kivesszük.

18 megjegyzés:

Nelli írta...

Kedvemre való, tömény csokis finomság!:-)

Gesztenye receptjei írta...

Latsia!
Ilyet nézni éjjel fél 11-kor, már híztam is:-)))
Nagyon guszta:-)

Névtelen írta...

én ehhez hasonlót szoktam rendszeresen ez alapján: http://fuszerkert.freeblog.hu/archives/2007/02/11/2142037/ (inkább csak a tortát, krém nélkül), de nagyon jó tippet adtál a csokikrém cukrának karamellizálásával!

t3v, az okostojas írta...

t3v, az okostojás voltam :)

Latsia írta...

Nellikém, meghiszem azt!:-))

Gesztenye, én is!:-)

t3v, megnéztem, jól hangzik, de próbáld meg egyszer ezt, mert az enyémben 25 dkg CSOKI van a tésztában, nem kakaó, mint a linkelt receptben.... és az nagy különbség ám;-)
De ezt talán mondanom kell sem kell Neked, hiszen olvasok Feléd régóta!:-)

DebiGabi írta...

Jaj de jól néz!!!Nyami.
Nagyon-nagyon guszta lett!!

Kriszta írta...

Nagyon jól néz ki,le is mentettem!Küldhetnél egy szeletet!:-)

Szemi írta...

Én nem csodálkozom a süti nevén, ez maga az édes bűnbeesés! :))

Ki fogom próbálni!

Blogkonyha írta...

Jaj,már megint micsoda csoda!!! Tudsz te lány! Nagyon guszta!!

Névtelen írta...

Latsia, a 3,5 dl porcukor nem veszi el a csokis ízt? nem tömény édes??
Mindjárt nekiállok megcsinálni, elő kell kersnem az eldugott csokikat:)
Adri

Bianka írta...

Hű ez brutális :)

Anazar írta...

ördögien jól néz ki! csábító,szÓ se róla ;-)

Lobelin írta...

jujj, de jól néz ki!:) már híztam is egy kilót:))

María írta...

Hú!!!!! Félelmetes elnevezés a fantasztikus sütinek.

Turák Kinga írta...

tetszik nagyon, csak hát, ma megkaptam a vérvételes leletemet és kissé át kell majd variálnom a dolgokat... de tuti megcsinálom,max majd a közös baráti hétvégére!!! gyümölcslé helyett mehet bele bodzaszörp is?

Dia írta...

Kedves Latsia, már többször megsütöttem ezt a tortát, de a tetejére kerülő mázzal mindig problémáim akadnak, ahogy hozzáöntöm a tejszínt, azonnal összekapja, és már teljesen használhatatlanná válik. Nincs más módja ennek a máznak? köszi, Dia

Dia írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Latsia írta...

Kedves Dia, talán azért, mert ennek a tortának NINCS MÁZ a tetején! :)
Egy kicsit darabos karamellréteg van a tetején!