2011. március 15.

Nemzeti ünnepre....



Egy kis nemzeti szín a konyhámból, hamár km-ben olyan messze vagyok...:-)
Tavaly is igyekeztem lélekben otthon lenni... most is próbálkoztam... nem verssel, idézettel, most is inkább a színekkel...ugye nem baj?
Receptek holnaptól jönnek, a kenyeret is én sütöttem, nagyon egészséges, semmiféle fehér liszt nincs benne!

Egy kis nosztalgia 1 évvel ezelőttről, amikor még csak 3 éves volt Melina....:-)



És akkor a receptek:

KOKÁRDA TÁL


Március 15-re készült, bár talán jól látszik miből áll, mégis leírom, mert volt rá érdeklődés.

Kívülről befelé haladva körberaktam egy tálat:
- félbevágott koktélparadicsommal
- mini Mozzarella golyókkal
- pesto szósszal

Tálaláskor a szószba mártogattuk villával a koktélparadicsomokat és a sajtgolyókat.


SZENDVICS MAGOS ROZSKENYÉRBŐL

Ennek a nagyon egészséges kenyérnek a receptjét MAGOS ROZSKENYÉR néven találjátok meg a blogban itt egy bejegyzéssel feljebb.

Egy szelet kenyeret kentem meg fűszeres sajtkrémmel* (készen vettem, de házilag is előállítható lásd lent), friss bébispenótleveleket tettem rá, majd egy aszaltparadicsomot csíkoztam fel és azt, valamint egy kis parmezánt.

*Fűszeres sajtkrém

1 doboz Philadelphia sajtkrém (125 g)
1-2 gerezd fokhagyma
friss fűszer ízlés szerint ( metélőhagyma, korander, bazsalikom... stb.)

Ezt a sütit először 2004-ben készítettem, evvel avattam fel az akkor vásárolt és azóta is kíválóan működő robotgépemet (Kenwood). Bár nem reklám, de megérdemli ez a gép, hogy leírjam a nevét.
A recept a géphez adott kis könyvből van.

PAVLOVA - Habcsóktorta

4 tojásfehérje
225 g cukor
1 tk kukoricaliszt
1 tk fehérbor ecet
1/2 tk vanília esszencia
300 ml nagyon zsíros tejszín /double cream
450 g gyümölcs

Melegítsd elő a sütőt 130 fokra.
Vágj ki egy 23 cm-es kört sütőpapírból és tedd egy tepsire.
Verd fel a tojásfehérjéket habbá, adagold hozzá kanalanként a cukrot és verd amíg fényes és kemény nem lesz.
Keverd el a kukoricalisztet, a fehérborecetet és a vanília esszenciát és keverd bele a tojásfehérje-habba.
Kanalazd a sütőpapírra, és süsd 1,5 órát, majd zárd le a sütőt, de hagyd benne hűlni 3 órát/!/.
Verd fel a tejszínt habbá, kanalazd rá a "habcsóktortára" és szórd meg gyümölccsel.
Isteni!



14 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

Szép, hogy így megemlékezel, még ha távol is vagy. Csodaszépek a színek, és gondolatban az ízek is. A kenyér receptjét nagyon várom!:)

Mrita írta...

Gyönyörűek, remekművek igazán szépek.

Nelli írta...

Kíváncsian várom a recepteket!
Szépen sütött nálatok is a nap!
Gyönyörűek a fotók!

Nea írta...

Mindegyik egytől-egyig csodálatos. Csak gratulálni tudok a sok remek ötlethet és a kivitelezéshez is.

Lobelin írta...

Drága Latsia, nagyon gusztusosak, és igazán ünnepiek! Várom a recepteket!:)

Ditta tortái írta...

Gyönyörűek!

Gesztenye receptjei írta...

Latsia!
Szívet melengető és nagyon klassz!!!!

María írta...

Csodás finomságok lehetnek, kíváncsi vagyok a receptekre!!

Raindrop írta...

Tyű... főleg az utolsó! :}

Szemi írta...

Latsia, mindegyik nagyon szép a szemnek, és ízletes a nyelvnek!
Csúcs vagy! :)

Latsia írta...

Poppy, köszi, tudod ezek az Ünnepek valahogy még fontosabbak lettek, amióta nem otthon tartjuk...
A tavalyi márciusi bejegyzésnél még csak 3 éves volt a kislányom, de már "tökéletesen" szavalta a Nemzeti dal első versszakát és én olyan büszke voltam Rá!:-)
Ezek az igazán fontos dolgok...
A kenyér receptet beírtam!:-)

Rita, Nelli, Nelli, Lobelin, Nea köszönöm!:-)

Gesztenye, Raindrop, Ditta, Maria, Bianka, Szemi köszi!:-)

Blogkonyha írta...

De édes ez a gyerek! Nahát, hogy elszavalta a verset! Nagyon tetszik! olyan jó volt meghallgatni...

Lobelin írta...

Annyira édes, ahogy szavalja:)) ...és nagyon jól hangsúlyoz!

Viki írta...

A férjemmel együtt néztük végig, de nem csak az elkészített ételeket, hanem a kislányod videóját is. A fotókra a férjem azt mondta, forditsam el mert összecsordult a nyál a szájába. Nagyon szépek és felemelő érzés, hogy ezen a napon így emlékeztek.

(nekem duplán is, mert igy legalább felköszöntve érzem magam a szülinapomon) :)))