2011. április 19.

HÚSVÉTI SZAFTOS GYÜMÖLCSKENYÉR




 

Húsvétra, vendégváráshoz egy kávé vagy tea mellé kínáljuk ezt a süteményt.
Jóval hamarabb is elkészíthető és fóliába csomagolva tárolható (ami minden ünnepi édességnél előny), sőt még finomabb is, ha az ízek összeérnek.
Nálunk is elkészült már ma, hiszen itt Cipruson a legnagyobb ünnep a Húsvét, és ilyenkor folyamatos a vendégjárás(várás) ...:-)

HÚSVÉTI SZAFTOS GYÜMÖLCSKENYÉR

10 dkg koktélcseresznye
10 dkg mazsola
10 dkg aszalt füge
10 dkg mogyoró
5 dkg kandírozott narancshéj
5 dkg kandírozott vegyes citrushéj
0,8 dl rum

22,5 dkg vaj
4 tojás
2,5 dl kristálycukor

4,5 dl liszt
1 ek kakaó
1 tk fahéj

vaj és zsemlemorzsa a tepsi kikenéséhez és szórásához

A cseresznyéket félbevágjuk, a fügét és a mogyorót felaprítjuk, majd a mazsolával és a héjakkal együtt a rumba forgatjuk, félretesszük.

A sütőt 175 fokra előmelegítjük, kivajazunk és megszórunk zsemlemorzsával egy 1,5 literes gyűrűformát.
A puha vajat a cukorral kikeverjük, majd a tojásokat egyenként hozzáadagolva összekeverjük.
Egy nagy tálban összeforgatjuk a lisztet a kakaóval és a fahéjjal, és belekeverjük a rumos-gyümölcskeveréket úgy, hogy mindenhol fedje a liszt.
Most az egészet a tojáskeverékbe forgatjuk és megtöltjük vele a sütőformát.
50-60 perc alatt készre sütjük, de ne hagyjuk kiszáradni!
Kihűlés után megszórjuk porcukorral és tálaljuk.

8 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon finomnak tűnik! Hasonló mint a püspök kenyér...Nem sajnáltad belőle az aszalt gyümölcsöket! Egy jó habos capuccino és kész az uzsonna...:o)))Guszta!

Anikó írta...

Imádom az ilyesmit, vittem a receptet, húsvétra megsütöm.
Kellemes ünnepeket nektek:-))))

Bianka írta...

Tényleg nagyon szaftos és guszta

családi tűzhely írta...

Nagyon tetszik nekem is:)

Anazar írta...

Ez aztán gazdagon gyümölcsös!!

Csiperke írta...

Ez valami hihetetlenül jól néz ki a sok gyümölccsel!

Moha írta...

Gyümölcskenyérben te vagy a nyerő nálam a fehérjés óta, ezt is elhiszem neked és ki is próbálom:)
Csuda jól néz ki!

Anikó írta...

Latsia, megsütöttem, nekem egy kicsit száraz lett, lehet túl sütöttem, pedig állandóan tűpróbáztam, amikor már nem kenődött rögtön kivettem, azért így is elfogyott és finom volt.
Legközelebb több folyadékkal próbálom:-))))