2011. május 7.

BAGEL






 Először gyerekkoromban ettem Kaliforniában bagelt, a Nagybátyámnál.
Szinte mindig ebből készítette a szendvicseket a Nagynéném.
Nekem (is) nagyon ízlett, de aztán csak jóval később találkoztam vele újra Magyarországon, a New York Bagel-ben. Tényleg van még ilyen üzlet?

Aztán 4 éve elkészítettem ezt a receptet, amikor kikerültünk Svédországba, és azóta is ezt használom, amikor megkívánjuk a Bagelt.
Csak azt nem értem, hogy miért nem került fel eddig ez ide??? Passz...

BAGEL


50 dkg finomliszt
2 tk instant élesztő
340 ml langyos víz
1,5 ek cukor
1,5 tk só

szezámmag a szóráshoz
1 tojássárgája + 3 ek víz a kenéshez

A hozzávalókat a kenyérsütőgép üstjébe tettem és elindítottam a dagasztó kelesztő progit.
Attól kezdve, hogy megáll a dagasztás, 40 percig hagytam kelni, majd kivettem a tésztát, hosszúkásra formáztam, 8 részre vágtam, gombócokká formáztam őket, a közepükbe a fakanál nyelével lyukat fúrtam /lehet ujjal is/ és az ujjaimon pörgetve karikákat formáztam belőlük.
Sütőpapírral bélelt tepsin 30 percig kelesztettem, majd lekentem a vizes tojássárgájával, megszórtam a szezámmaggal és 220 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készresütöttem őket.
Jó nagyra keltek meg, úgyhogy összeértek, lehet, hogy legközelebb 2 tepsiben kellene sütni...
Annyit még hozzátennék, hogy a 2. kelesztés után a közepükben lévő lyukak kisebbek lettek, de a mutatóujjammal körkörös mozdulatokkal megnagyobbítottam őket.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Teljesen odavagyok az első képért

Anazar írta...

Nagyon szépek lettek!!

Latsia írta...

Bianka, a nyuszi?:-))
Nekem meg a báránykád tetszik!:-)

Anazar, köszi!:-)

Dina írta...

Most sült ki nem rég. Köszönöm a receptet! Nagyon finom lett.
Kicsit féltem tőle, mert nincs kenyérsütőgépem, de úgy látszik dagasztani is tudok. :D