2011. június 12.

KARDAMOMOS EPRES PITE






Nem tűntem el, csak itt olyan meleg van... árnyékban 35 - 40 fok, hogy nem a konyha a kedvenc helyem.
Tegnap és mai is irány a tengerpart, ott azért kellemesebb és már nagyon jó a víz...

Gyakran sütöm ezt a finom pitét, most épp eperrel, de természetesen minden gyümölccsel remek. Fahéjjal szoktam a gyümölcsöt megszórni, de most az eper esetében kardamommal tettem... hű nagyon bevált!
Ha valaki édesebben szereti, tegyen a tésztába is cukrot, mert elvileg abban nincs.
A tetejéről pedig ne sajnáljuk a cukrot, ami a gyümölccsel sülés közben szépen karamellizálódik...nyamm:-)
Itt a másik két sütés:
SZILVÁS PITE
SZEDRES PITE

KARDAMOMOS EPRES PITE

1 pohár joghurt / tejföl
1 tojás
1 tk sütőpor
1/2 pohár olaj
2 pohár liszt
1 cs. vaníliás cukor
40 dkg eper
kristálycukor, kardamom

A méréshez a joghurt poharát használtam.
Egy tepsit kivajaztam-liszteztem.
Konyhai robotgéppel összekevertem a hozzávalókat, majd a tepsibe kanalaztam.
A tetejét kiraktam a eperrel, megszórtam kristálycukorral és kardamommal.
200 C-on 35-40 perc alatt sült meg.

4 megjegyzés:

Adél írta...

A gyümölcsös pitéket nagyon szeretem,de eprest nem készítettem soha,félek a sült epertől:( nem tudom ,hogy miért??Ha iderepülne egy szelet a tiédből,biztos legyőzném ezt a "fóbiám" :),mert nagyon guszta a sütid.

Angi Angéla írta...

Nagyon guszta, jöhet egy szelettel!

Éva írta...

Nagyon guszta, szeretem az ilyen gyümölcsös pitéket! Meggyel próbáltam még csak, de biztos nagyon finom eperrel is!

Latsia írta...

Aleda, én is féltem az epertől sütve képzeld!! De aztán amikor ezt sütöttem... hű, ahogy karamellizálódik a cukor az epren sülés közben.. mint egy friss eperlekvár, isteni!!!:-) Volt...:-)

Angéla, repítem, nyisd az ablakot!:-)

Éva, nálam jöhet bármi, csak ribizli nem... azzal nem vagyunk cimbik!:-))