2011. július 19.

SPAGHETTI CARBONARA




Ezt a tésztát így, először úgy 21 éve készítettem... és már akkor is nagyon ízlett.
Pedig akkoriban még nem nagyon főzicskéltem, de ez akkor is a baráti társaságban siker volt.
Még olyan is előfordult, hogy én mentem vendégségbe és ott is el kellett készítenem!:-))
Jó régen volt... na.:-)

Most a napokban az áramkimaradozás miatt (biztos hallottatok páran erről a robbanásos dologról itt Cipruson) egyszerűbb ételek és sütik készülnek, amiket reggel gyorsan összedobok, biztos, ami biztos alapon, nehogy az áramszünet miatt a féligkész étel a kukában landoljon.
Volt rá példa sajnos, a minap egy kenyérke maradt a sütőben sületlenül és így meg sem kóstolhattuk...

Visszatérve a Carbonara-hoz... íme a pillanatok alatt elkészíthető recept. A végén a sütőben való pár perces "összesütés" elmaradhat, nem szükséges, elég helyette egy pár percig a tűzhelyen átforrósítani, hogy a tojás kicsit megkössön rajta, am
olyan ragacsosan:-)
Ja, és nem szabad zsírszegény tejszínnel vagy egész tojással készíteni! Nem lesz akkor olyan finom, van, amin tilos spórolni!:-))

SPAGHETTI CARBONARA


2-3 főre

30 dkg spagetti

1 ek vaj
15-20 dkg húsos bacon aprítva
1 tk feketebors
3 dl tejszín
3 tojássárgája

A tésztát bő, sós vízben kifőzzük, leszűrjük, félretesszük.

Összekeverjük a tojássárgájákat a tejszínnel és megszórjuk a borssal.
A vajon megpirítjuk a bacon-t, és rászedjük a tésztát, összeforgatjuk, majd ráöntjük a tejszínes szószt és jól összeforgatjuk, és összemelegítjük.
Egy tűzálló tálba öntjük és pár percre (10) forró sütőbe tesszük, hogy összesüljön kicsit.
Forrón tálaljuk.


8 megjegyzés:

E73 bioarcapolas blog írta...

Ugyan így készítem csak tojássárgája nélkül,de legközelebb nem marad ki :)
imádom a tésztákat és ez a kedvencem!

Blogkonyha írta...

Régen, a Múzeum körúton ettem a Zodiac pizzériában...Isteni volt. Még sosem csináltam, de ez a recept nagyon tetszik! Kölcsön is veszem! Köszönöm!

Kati írta...

Nagyon jól hangzik, egyszer én is készítettem hasonlóan, csak annyi volt a baj, hogy túl kevés lett hozzá a szósz, de azt hiszem még próbálkozom vele, csak nagyobb adagban.

Adél írta...

Nagyon guszta,csak tasakos carbonarat ettem.Ezt ki kell próbálni, összehasonlítani sem lehet a házilag készített dolgokkal.

TavasziVirág írta...

Tenyleg jol hangzik, de az "igazi" (olasz) carbonara-ba kerul nemi sajt is.. parmezan, peccorino.. vagy ez nem a klasszikus recept? Persze biztosan igy is nagyon finom. Teszta, tojas, rossz nem lehet.. :)

Bianka írta...

Nagyon szeretem,remek képek

NEDUDDGI írta...

Kérdéseim valának. Én megcsináltam a spagetti tésztát, kifőztem, pici vajon szalonnát pirítottam, majd a leszűrt tésztát kis vízzel együtt a szalonnához adtam, 2 tojást egészben elkevertem 15 dkg reszelt sajttal, és a tésztát levéve a tűzről összekevertem a tojgeszos sajttal, én nem öntöttem hozzá tejszínt, akkor én most mit csináltam? :D Mellesleg finom, de nem tudom, hogy mi a neve a dolognak :) Ez is egy fajtája a carbonaranak, vagy ez egészen más
Maradok 10-telettel NEDUDDGI

Viki írta...

Én is igy készítem, csak kevéske fincsi sajtot reszelek még rá.
A fotóid csodálatosak.