2008. június 25.

Cseresznyés pite kelt tésztából




Cseresznyés pite kelt tésztából - Margit2-től


0,5 kg liszt
2 tojás sárgája
0,5 dl olaj
3 dl tej
5 dkg friss élesztő
1,5 ek cukor

A hozzávalókat összedolgozni (én a kenyérsütő gépembe raktam a gyors programra, és amikor leállt a dagasztás -nálam 30 perc múlva- , akkor kivettem a gépből), 2 felé osztottam a tésztát.
Majd vékonyra kisodortam, a tepsi aljára sütőpapírt tettem, rá az egyik kisodort tésztát, megtöltöttem kimagozott cseresznyével, és megszórtam 1 csomag vaníliás cukorral, ráraktam a tészta 2. felét.
A tésztát sütés előtt tojásfehérje és tej keverékével megkentem, és a tetejét villával megszúrkáltam.
Ezután hideg sütőbe tettem, rákapcsoltam a sütőt 200 fokra, és kb. 25-28 percig sütöttem.
A tepsi gázsütő méretű: 30 x 35 cm-es, amiben sütöttem.

Latsia:
- kelesztés nincs, a hideg sütő bemelegedése alatt kel a tészta
- féladagot sütöttem ami 20 perc alatt megsült
- kevesebb élesztőt tettem bele

Nincsenek megjegyzések: