2009. augusztus 19.

FAHÉJAS SZILVÁS MUFFIN DIÓVAL



FAHÉJAS SZILVÁS MUFFIN DIÓVAL


Ezt a tésztát már régóta szerettem volna kipróbálni, nagy sikerrel futott cseresznye-szezon idején a Sütis topikon, Nyestkutya receptje.
De akkoriban annyi cserkós finomságot készítettem, hogy erre már nem futotta belőle, viszont most, hogy találtam egy kis szilvát a hűtőben, gondoltam kipróbálom...és nagyon jól tettem!
Finom a tészta, eteti magát, így fahéjas szilvával és dióval is nagyon jó, jövőre megsütöm az eredetit is.

Muffinként sütöttem meg, féladagot, így 9 muffin lett belőle.
Mandulaaroma helyett fahéjat, mandula helyett diót és cserkó helyett szilvát tettem bele őgy 15 dkg-t.

Íme az eredeti:
Cseresznyés –mandulás pite / Nyestkutya

2 tojás
4 dl tejföl
2,5 dl cukor
5 dl liszt
1 csomag sütőpor
néhány csepp mandulaaroma
50 deka cseresznye( vagy meggy)
5 deka lapka mandula

A tojásokat a tejföllel keverd simára.
Add hozzá a cukrot, kanalazd bele a sütőporral elkevert lisztet. (most sima tönkölyből sütöttem, tökéletes azzal is!)
Alaposan dolgozd ki, (én robottal jól elkevertem) ízesítsd mandulaaromával.
A masszát öntsd vajazott-lisztezett tepsibe.
Szórd rá a cseresznyét, a mandulát.
Előmelegített sütőben 180 fokon 25-30 perc alatt süsd szép sárgára. (mandulám nem volt, anélkül is isteni)Lehet készen porcukrozni, én vastagon raktam cseresznyével, ezért egy picit megszórtam kristálycukorral, úgy toltam a sütőbe.
Finoman karamellizálódott rajta!
Javaslom a többieknek is, hogy próbáljátok ki ezt a tésztát másféle gyümölccsel, vagy muffinnak, mert isteni, és nagyon jó az állaga!

2 megjegyzés:

bmari62 írta...

Szia!Nem működik az nlc, így ide írok.Nekem van olyan rácsformám amit keresel, kör alakú, linzerrács vagy piterács a neve.Ha érdekel még, megmondom honnan rendeltem, az emilem farkasm44@gmail.com

Belly írta...

Szia!
Nézz be hozzám légy szíves,vár rád egy kis frissítő:-)