2009. november 9.

ALMAKENYÉR


ALMAKENYÉR

Ezt a receptet Mohakonyhánál láttam meg nemrég, azóta vártam az alkalmat, hogy megsüssem, mert nagyon jól nézett ki, éreztem, hogy ízletes lesz...és olyan kicsit karácsonyváró illatot reméltem, lett is az egész házban, olyan kellemes volt, amíg sült a sütemény.
Köszönöm Neked Moha, isteni finom lett!!!
Féladagot készítettem, ezt írom le most ide:

1/2 kg alma héjastól, magház nélkül
1 citrom leve, reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1/2 ek fahéj
1/2 ek mézesfűszer keverék
10 dkg mazsola
10 dkg sötétbarna nádcukor
10 dkg kandírozott / aszalt gyümölcs
30 dkg liszt
1 sütőpor
2 tojás
5 dkg durvára vágott dió / mogyoró / mandula /diákcsemege


Az almákat egy nagylyukú reszelőn lereszelem és egy tálban összekeverem a cukorral, fűszerekkel, héjakkal, aszalt gyümölcsökkel, mazsolával, és 1 órát állni hagyom, hogy összeérjenek az ízek.

Belekeverem a tojásokat, diót, sütőporos lisztet és egy sütőpapírral kibélelt 19 x 24-es tepsibe öntöm.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sül.
Tűpróba.
Hagyom kihűlni teljesen, csak akkor vágom fel.
Fagyasztható, kitűnő váratlan vendégek esetén:-)

Latsia:
- aszalt gyümölcsnek meggyet és fügét tettem fele-fele arányban



1 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon guszta! Itt érzem az illatát....imádom!