2010. március 11.

GYÜMÖLCSÖS MOGYORÓSKENYÉR



Íme az újabb kenyérkém,  és nagyon jól megy hozzá vagyis vele a lekvár...:-)
Ez egy kisebb kenyérke, úgyhogy nem kell hozzá nagy forma!

GYÜMÖLCSÖS MOGYORÓSKENYÉR

1,5 dl hideg víz
25 dkg búzaliszt
5 dkg rozsliszt
0,8 dkg élesztő
1/2 tk szirup - mézzel is helyettesíthető
1 tk só
5 dkg hámozott, pörkölt mogyoró
5 dkg mazsola

A hozzávalókat a mogyoró és a mazsola kivételével a kenyérsütőgép üstjébe tettem, pár percalatt tésztává dagasztattam.
Beleöntöttem a mogyorót és a mazsolát, és 30 másodperc alatt összegyúrattam a tésztával.
40 percig kelni hagytam, majd lisztezett felületen veknit formáztam belőle.
Egy kenyérformába tettem és további 1 órát kelesztettem.
A sütőt 250 fokra kapcsoltam és egy tálat tettem az aljába.
Amikor elérte a hőfokot, a kenyérkét a sütő alsó rácsára toltam és a bekészített forró tálba 1 dl vizet öntöttem majd gyorsan becsuktam az ajtót.
30 perc alatt sült meg.

4 megjegyzés:

egycsipet írta...

Jujj, de helyes! És mit látok benne, csak nem mogyorót? :D Ha ezt így folytatod, tényleg hozzád költözöm és a nevedre vehetsz. :DDD

Bianka írta...

Nagyon öteletes, és milyen finom lehet a benne sült mogyoró. Egy élvezet lehet, ahogy ropog a fogad között :)

szepyke írta...

Megyek Csipettel együtt!:))

Már holnap szerintem!:)

Latsia írta...

Csipet, gyere, befogadlak :-)

Bianka, hát az!:-)

Szepyke, várlak:-)