2010. augusztus 9.

MÁLNAFAGYI - fagyigép nélkül


Előrebocsátanám, hogy én régebben (évekkel ezelőtt) is készítettem fagyit gép nélkül... finom is volt, de az állagára már nem emlékeztem.
( Azóta pedig géppel csináltam a blogomon eddig szereplő fagyikat, de most itt a svédországi otthonunkban nincs fagyigép, az Cipruson maradt. )

Aztán amikor feltűntek a géppel készített fagyik a blogokon, akkor arra jutottam, hogy az enyém biztosan nem lehetett az igazi, mert azt is olvastam, hogy gép nélkül óránként át kell keverni, különben nem lesz krémes stb. ....
Hát ez egy jó nagy marhaság szerintem, és ezt ezzel a saját termésű málnából készült fagyival be is bizonyítottam.
Ugyanis ha elég zsírtartalmú tejszínből, vagy a köztudottan magas zsírtartalmú Mascarpone-ból készül, akkor ugyanolyan krémes lesz, mint a géppel készült, kevergetés nélkül is.
Még hozzátenném, hogy a tejszínt habbá vertem.

Yasmine  úgy készíti a fagyit, hogy a régről ismert, házilag készített mascarpone hozzáadásával, krémes fagyit kever, így a fagyigép kiiktatható, ha éppen nem áll rendelkezésre.
Tehát fél nappal a fagyikészítés előtt elkezd lecsöpögtetni egy nagy pohár tejfölt.
Néhány óra alatt Mascarpone van belőle, amit aztán belebotmixerez a fagyiba.
Így váltotta ki vele a fagyigépet, szép krémes lett tőle a fagyi.

Nálunk nem olyan drága a Mascarpone, mint Magyarországon, vagyis inkább azt mondanám, hogy itt minden egyformán drága, így én készen veszem a Mascarpone-t, de majd Yasmine találmányát is ki fogom próbálni!:-)

MÁLNAFAGYI - fagyigép nélkül

50 dkg málna
1 vaníliás krémtúró
3 dl tejszínből felvert hab

A hozzávalókat összekevertem, egy dobozba kanalaztam lefedtem és lefagyasztottam.
Tálalás előtt kicsivel kivettem a mélyhűtőből.

4 megjegyzés:

Ildifolt írta...

Nagyon kis helyes az első kép. Nekem anno mindig azt mondta az apukám, amikor gyerekként málnát szedtem, hogy a "kismaci a málnásban." Először a történet nélkül majdnem rákérdeztem. De persze ez csak kedvesség.

Egyébként a fagyi is biztosan nagyon finom volt.

Bianka írta...

De jó, hogy nem kell fagyigép, mert nincs. Nagyon édes a leányzó

Ms. Poppy írta...

Nagyon krémesnek néz ki ez a fagyi, és azok a málnaszemek, ó, bárcsak a számba gurulnának!
A kis málnaszedő lányka nagyon helyes, és látszik, hogy jó munkaerő.:P

Süti Bazár írta...

Szép a fagyid is, nagyon. De a kislány!! Irtó cuki! Azok a lábak... Meg kell zabálni :))