2011. január 31.

SÓS KIFLI


Egy újabb régi recept, ami nagyon sikeres volt és azóta is sütöm.
Féladagot készítettem csak, úgy lett 16 kiflicske, de ide most az egész adagot írom be:

SÓS KIFLI


2 dl langyos tej
1 ek cukor
5 dkg élesztő
20 dkg olvasztott vaj
1 ek zsír
60 dkg liszt
1 tk só
2 tojás

A langyos cukros tejben felfuttattam az élesztőt, majd minden hozzávalót a gépbe tettem dagasztani.
Ahogy összeállt a tészta kivettem és meleg helyen 30 percig kelesztettem /jól megkelt!/.
4 cipóra osztottam és letakarva meleg helyen újabb 30 percig kelesztettem.
A cipókat egyenként kinyújtottam köralakúra, a tészták tetejét olajjal/olvasztott zsírral megkentem.
Egy cipónyi tésztát nyolc háromszögre szétvágtam (mint a pizzát), és egyenként kifli alakúra feltekertem.
Kikent sütőlapra tettem, a tetejét felvert tojással megkentem, ízlés szerint sóval és/vagy köménymaggal megszórtam.
200 fokra előmelegített sütőbe tettem és 15 perc alatt készre sütöttem.

9 megjegyzés:

Csibe írta...

Milyen nagyon szépek!

Bianka írta...

Nagyon szépek, formásak lettek

Eszter írta...

Gyönyörűek, szuper recept!

Ditta tortái írta...

Gyönyörűek lettek a kiflijeid!:-)

Nadji írta...

Bravo!!!!Tes croissants sont très réussis.
Bonne semaine et à bientôt.

Angéla írta...

Kedves Latsi!
Nagyon tetszik a blogod, a receptjeid is fantasztikusak. Ezért arra gondoltam, hogy kitüntetlek a következő díjjal, remélem elfogadod.
http://angelawebcuki.blogspot.com/2011/02/ujabb-elismeres.html

Szemi írta...

Nagyon guszták a kiflicskéid!

Kérlek nézz be hozzám, vár rád egy baráti ölelés, remélem,hogy elfogadod. :)

Latsia írta...

Csibe, Bianka, Eszter, Ditta, köszönöm, kedvesek vagytok!:-)

Nadji, "Bonne semaine et à bientôt"
Merci! Où allons-nous répondre?

Angéla, nagyon szépen köszönöm!:-)

Szemi, köszönöm, jövök Hozzád!:-)

Lobelin írta...

Nagyon jól néznek ki a kiflijeid!-) Hétvégén kipróbálom!!