2011. június 16.

CSERESZNYÉS EGYENSÚLY SÜTEMÉNY ZSÍRRAL




Mielőtt valaki a szívéhez kapna, a libazsírban kevesebb!!! a koleszterin, mint a vajban.
Egyébként vajjal is lehet sütni, de zsírral ez a sütemény is, a linzerek is, a keverttészták és a kelttészták is sokkal finomabbak, mint vajjal. Nagymamáink tudtak valamit...:-)
Az egyensúly tészta  annyiban különbözik a piskótától, hogy tovább friss marad a zsír miatt!

Mitől egyensúly ez a sütemény?
Az alap a tojások súlya.
Ehhez igazítjuk a többi hozzávaló mennyiségét, amikből egyforma mennyiséget veszünk.
Úgy kell számolni, hogy egy közepes tojás súlya 5 dkg.
Tehát ahány tojás, annyiszor 5 dkg az alapsúly, ugyanannyit veszünk a többi hozzávalóból is. A gyümölcs súlya pedig a tetején a duplája legyen az alapsúlynak.
Vagyis 1 tojás 5 dkg, ugyanennyi  liszt, cukor, zsír kell még a tésztába, illetve nyilván mivel nem mini adagot sütünk, ennek a többszöröse.

Természetesen bármilyen gyümölccsel készíthető és fel lehet dobni egy kis dióval, mandulával a tetejére szórva.
Én most kiraktam sorban a cseresznyével, hogy könnyebb legyen felszeletelni a kicsiknek, ne ragadjanak tőle, de otthoni sütésre csak simán szórjuk meg a gyümölccsel.

Én most az alábbi mennyiséget sütöttem, viszem holnap az oviba az évzáróra!:-)

CSERESZNYÉS EGYENSÚLY SÜTEMÉNY ZSÍRRAL


3 tojás
15 dkg cukor
15 dkg zsír
15 dkg liszt
1 tk vanília esszencia (elhagyható!)
1/2 tk sütőpor (elhagyható!)

30 dkg cseresznye, mandulapehely, cukor

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét 1 csipet sóval habbá vertem.
A tojássárgájákat a cukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem a zsírt.
A lisztet a fehérjével felváltva óvatosan hozzáforgattam és egy sütőpapírral bélelt tepsibe kentem a tésztát.
A tetejére cseresznyét tettem és megszórtam egy kis mandulapehellyel és cukorral.
180  fokos sütőben 30-35 perc alatt megsütöttem.

7 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Nagyon szeretem az ilyen kevert tésztás süteményeket, ez a recept pedig tetszik!Én a húsoknál sűrűn használok, liba vagy mangalica zsírt, de most ebbe a sütibe is kipróbálom. Köszi! :D

Iza írta...

Én még nem hallottam erről az egyensúly tésztáról. Tetszik az ötlet, el is mentem a receptet :)

florentine írta...

A rácsoskapu és a hatlapos nálam is zsírral készül, a süti állaga bizony árulkodó, és ezek már vajjal sem az igaziak.

Bianka írta...

Remek finomság, nagyon guszta

Latsia írta...

Barbi, örülök, ha tetszik!:-)
Igen, a húsoknál is sokat számít, nagyon igaz!

Iza, meglátod tetszeni fog, mert amellett, hogy finom, nagyon jól variálható a mérete... egész keveset is lehet sütni, megs sokat is belőle!:-)

Florentine, egyetértek! A rácsoskaput majd megnézem Nálad, így nem ismerem melyik süti az.

Bianka, kapj egy szeletkét!:-)

Ottis írta...

Csodaszép lett!

florentine írta...

Latsia! A rácsos kapu egy nagyon fűszeres kakaós linzer pikáns lekvárral (nálunk évek óta ribizli). A nagyanyám nagyon sokszor sütött, de ő mindent nagyjából sütött, úgyhogy évekig kerestem és kísérleteztem különböző receptekkel. A legjobban Mirelle Kakaós linzertortája közelíti meg, rétesliszt és zsír, azt hiszem, ez a titok nyitja.