2011. június 9.

NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE EPERREL






Ezt a finomságot, hétvégén készítettem (csak azóta a computerrel szórakozom és még nem volt időm a blogra (sem) eddig, és nagyon nagyon finom lett!:-)
Ami ugyebár nem is meglepő, hiszen az eredeti változata is - NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE CSERESZNYÉVEL - nagyon ízlett a Családnak.

Most annyi változott, hogy friss eperrel készült... de leírom ide a sütit is, hogy nekelljen kattingtani:-)

NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE EPERREL

1 csomag - 325 g Digestive keksz
15 dkg olvasztott vaj
2 zacskó tejszínhab pótló por
1 3/4 csésze tej
1/2 csésze porcukor
2 doboz Philadelphia krémsajt (2x200g)
1 csésze narancslé
2 zacskó zselatin (2x10g)
1/3 csésze langyos víz

a tetejére:

Eperzselé friss eperből

1/2 kg eper
2 ek cukor
2 dl víz
1 cs. piros tortazselé

A kekszet a konyhai robotgép késes élével "megdaráltam" és belekevertem a vajat.
Egy 28-as kapcsos tortaformába nyomkodtam, és a hűtőbe tettem.

Beáztattam és elkevertem a langyos vízben a zselatint.
A konyhai robotgép habverőjével a tejből és a tejszínhab pótló porból habot vertem, és egy tálba tettem.
A robotgépbe tettem a krémsajtot, a narancslevet, a porcukrot, összekevertem, majd hozzákevertem a feloldódott zselatint és a habot.
Jól átforgattam egy lapáttal és a közben lehűlt kekszrétegre kentem, majd ismét a hűtőbe raktam.
Kb. 2-3 óra múlva, amikor már kissé megszilárdul és jól lehűl a krém, rápakoltam az epreket és rákanalaztam az eperzselét, amit úgy készítettem, hogy a vizet a cukorral felforraltam, kicsit lehűtöttem, és feloldottam benne a zselét.
Ismét behűtöttem.
Gyönyörűen szeletelhető ez is.

9 megjegyzés:

Nelli írta...

Szeretem a kekszes alapu tortákat!
Finom lehet az eperzselé.:-)

Beastie írta...

ez nagyon ütős :) és tetszetős :) óvatosan csomagolva jöhet is

Aleda írta...

Tökéletesek ezek a torták,a meggyes is és ez is.Elképzelem,milyen finom az ízük.

családi tűzhely írta...

Jöhet egy szeletke:)

Bianka írta...

El is mentettem isteni lehet

Latsia írta...

Köszönöm, mindenkinek!:-)

Tényleg nagyon finom volt.... az a típus, ami ikyen nyári melegben igazán hűsít!:-)

Bence/Emoke írta...

én azért megyek kattintani meg szedni cseresznyét :) a cheescake fagyi is jó volt sztm ez is nagyon jó lesz :)

Juci konyhája írta...

Ha nincs itthon tejszínhab pótló porom, de van tejszínem akkor mennyit tegyek belőle? Fontos lenne, mert még ma el szeretném készíteni.
Köszi, Jutka

Latsia írta...

Emőke majd mesélj!:-)

Juci, bocs, csak most látom, hogy kérdeztél.. sajnálom.
Gondolom annyi tejszín kell bele mint amennyi tej.
Vagyis 1 és 3/4 csészényit verj fel habnak.
Csak kicsit zsírosabb lesz...