2011. június 9.

NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE EPERREL






Ezt a finomságot, hétvégén készítettem (csak azóta a computerrel szórakozom és még nem volt időm a blogra (sem) eddig, és nagyon nagyon finom lett!:-)
Ami ugyebár nem is meglepő, hiszen az eredeti változata is - NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE CSERESZNYÉVEL - nagyon ízlett a Családnak.

Most annyi változott, hogy friss eperrel készült... de leírom ide a sütit is, hogy nekelljen kattingtani:-)

NAGYON KÖNNYŰ CHEESECAKE EPERREL

1 csomag - 325 g Digestive keksz
15 dkg olvasztott vaj
2 zacskó tejszínhab pótló por
1 3/4 csésze tej
1/2 csésze porcukor
2 doboz Philadelphia krémsajt (2x200g)
1 csésze narancslé
2 zacskó zselatin (2x10g)
1/3 csésze langyos víz

a tetejére:

Eperzselé friss eperből

1/2 kg eper
2 ek cukor
2 dl víz
1 cs. piros tortazselé

A kekszet a konyhai robotgép késes élével "megdaráltam" és belekevertem a vajat.
Egy 28-as kapcsos tortaformába nyomkodtam, és a hűtőbe tettem.

Beáztattam és elkevertem a langyos vízben a zselatint.
A konyhai robotgép habverőjével a tejből és a tejszínhab pótló porból habot vertem, és egy tálba tettem.
A robotgépbe tettem a krémsajtot, a narancslevet, a porcukrot, összekevertem, majd hozzákevertem a feloldódott zselatint és a habot.
Jól átforgattam egy lapáttal és a közben lehűlt kekszrétegre kentem, majd ismét a hűtőbe raktam.
Kb. 2-3 óra múlva, amikor már kissé megszilárdul és jól lehűl a krém, rápakoltam az epreket és rákanalaztam az eperzselét, amit úgy készítettem, hogy a vizet a cukorral felforraltam, kicsit lehűtöttem, és feloldottam benne a zselét.
Ismét behűtöttem.
Gyönyörűen szeletelhető ez is.

9 megjegyzés:

Nelli írta...

Szeretem a kekszes alapu tortákat!
Finom lehet az eperzselé.:-)

Beastie írta...

ez nagyon ütős :) és tetszetős :) óvatosan csomagolva jöhet is

Adél írta...

Tökéletesek ezek a torták,a meggyes is és ez is.Elképzelem,milyen finom az ízük.

családi tűzhely írta...

Jöhet egy szeletke:)

Bianka írta...

El is mentettem isteni lehet

Latsia írta...

Köszönöm, mindenkinek!:-)

Tényleg nagyon finom volt.... az a típus, ami ikyen nyári melegben igazán hűsít!:-)

Emoke írta...

én azért megyek kattintani meg szedni cseresznyét :) a cheescake fagyi is jó volt sztm ez is nagyon jó lesz :)

Unknown írta...

Ha nincs itthon tejszínhab pótló porom, de van tejszínem akkor mennyit tegyek belőle? Fontos lenne, mert még ma el szeretném készíteni.
Köszi, Jutka

Latsia írta...

Emőke majd mesélj!:-)

Juci, bocs, csak most látom, hogy kérdeztél.. sajnálom.
Gondolom annyi tejszín kell bele mint amennyi tej.
Vagyis 1 és 3/4 csészényit verj fel habnak.
Csak kicsit zsírosabb lesz...