2009. július 1.

CSERESZNYEBEFŐTT





CSERESZNYEBEFŐTT

cseresznye
cukor
víz

A tisztára mosott, forralt vízzel sterilizált üvegekbe töltöttem a cseresznyét, és felöntöttem a cukorsziruppal.
Az üvegeket szorosan lezártam és egy vízzel teli lábosban gyöngyöztetve forraltam 25 percig.
Levéve a tűzről a lábosban hagytam kicsit hűlni, majd paplan közé tettem száraz dunsztba.

Az arányokat így mértem ki:

A cseresznyét megmostam, és egy üvegbe töltöttem belőle.
Felöntöttem az üveget vízzel, majd mérőpohárba visszaöntöttem a vizet, így megtudtam, kb. mennyi szirup kell 1 üveghez.
Kiöntöttem a cseresznyét a mérlegre és megmértem, így megtudtam hány üvegre való lesz.
Megszoroztam a vízmennyiséget annyival, ahány üvegem volt és ezt a menyiségű vizet egy fazékba töltöttem.
Feleöntöttem feleannyi cukorral és pár perc alatt sziruppá főztem.

2 megjegyzés:

Csibe írta...

Guszta nagyon! Sajnos nálunk az összes gyümölcsfát, és minden mást is elvert a jég :(

Latsia írta...

Köszi!
Ó de sajnálom:O(((
Nálunk meg nincs gyümölcsfa, így vettem a cseresznyét, csak épp annyit, hogy télen i legyen egy kicsi.